BERTHA ANNA (PASCAL) la Magdeburg, 1916 – foto: www.binnenschifferforum.de / Dieter
Remorcherul PASCAL
A fost construit in 1907 la Brandenburg/Havel (Gebrüder Wiemann) – Germania, numar de santier 67, pentru Gustav Gladow, Plaue, numele original fiind WEST HAVELLAND.
Ulterior numele i-a fost schimbat in BERTHA ANNA.
In anul 1916 este transferat la ZEG (Zental Enkaufs Gesellschaft) Berlin, sub numele LEINE, impreuna cu alte 24 de nave. Acstea au fost transferate in Romania pentru aprovizionarea trupelor germane.
In 1918, dupa incheierea Primului razboi Mondial, remorcherul a fost transferat ca despagubire de razboi, Frantei. Numele i-a fost schimbat in PASCAL, pavilionul arborat fiind cel francez. Remorcherul a ajuns in patrimoniul SFND (Société Francais de Navigation Danubienne) care opera pe Dunare, in Romania.
In 1943, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, a ajuns la DDSG, fiind folosit pentru aprovizionarea trupelor germane.
Dupa sfarsitul razboiului a fost restituit SFND.
PASCAL, 28.05.1976, pe vremea in care activa in Romania – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
A continuat sa opereze pe Dunare, sub pavilion francez, alaturi de celelalte remorchere cu abur ale SFND, pana la inceputul anilor ’90. Acestea aveau baza pe Canalul Macin.
Dupa 1990, aceste nave vechi au cazut in dizgratie, majoritatea fiind abandonate sau taiate la fier vechi.
Dupa cativa ani in care au fost abandonate pe Canalul Macin, in 1997, remorcherele PASCAL si FREDERIC MISTRAL au fost cumparate de catre Karl Schmid din Unterrohrbach si Franz Scheriau din Leoben. Cele doua remorchere au ajuns remorcate pana in Austria.
Dupa ce nava a ajuns in Austria, PASCAL a efectuat cateva voiaje scurte in 2002, 2003 si 2004. Datorita conditiilor tehnice in care se afla boilerul navei s-a decis ulterior ca nava sa nu efectueze alte voiaje pana la repararea completa acestuia.
Restaurarea navei a fost facuta de domnii Hans Domann si Florian Pausch, au construit un boiler nou pentru PASCAL si au renovat corpului navei, carma si suprastructura la santierul naval din Linz Austria .
In prezent PASCAL este complet functional.
PASCAL, alaturi de FREDERIC MISTRAL la Viena, 1998 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 21,80 m, latime: 4,40 m, pescaj: 1,40 m
– deplasament: 78,28 t
– propulsia este asigurata de o masina cu abur cu doi cilindri cu dubla expansiune ce dezvolta 170 CP
– informatii nava: Florian Pausch, www.binnenschifferforum.de
PASCAL la Korneuburg, 02.2002 – foto: www.binnenschifferforum.de / DANIEL-WIEN
PASCAL in Santierul Naval Linz, 29.06.2010 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
PASCAL dupa iesirea din Santierul Naval Linz, 2010 – fotografii: Florian Pausch
PASCAL la Korneuburg, 9.09.2017 – foto: www.binnenschifferforum.de / DANIEL-WIEN
PASCAL la Korneuburg, 30.03.2019 – foto: www.binnenschifferforum.de / Alex Seidl
PASCAL la Korneuburg, 5.08.2020 – foto: www.binnenschifferforum.de / DANIEL-WIEN
Ultimele Comentarii