Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de cercetari maritime si scafandri GRIGORE ANTIPA

A fost construita la Santierul Naval Mangalia si a intrat in inzestrarea Centrului de Scafandri la data de 27.12.1979.
Cu facilitati multiple in asigurarea de la suprafata a activitatilor subacvatice, cu camere de decompresie si tratament, turela de scufundare pana la 120 m, instalatie de amestec si stocare a gazelor, aceasta nava reprezinta un adevarat laborator plutitor care poate ajunge in cele mai indepartate raioane de interventie.

Nava GRIGORE ANTIPA dispune de:
– sistem de scufundare cu turela inchisa tip EP 300, care executa operatiuni de observare si lucru cu scafandri pana la adancimea de 120 m, alcatuit din:
– turela de scufundare pana la 120 m adancime;
– instalatie de amestec si stocare gaze de respirat;
– camera de decompresie si tratament;
– pupitru de conducere si control al scufundarii;
– portic de lansare – recuperare turela de scufundare;

In cursul lunii iulie 2020 nava a intrat in reparatii capitale/modernizare la Damen Shipyard Mangalia.
Fondurile alocate pentru aceste operatiuni se ridica la 32.751.699,83 lei, fara TVA.
Sunt vizate reparatii capitale ale navei, inclusiv ale motoarelor principale, instalarea unor noi diesel-generatoare dar si a unor instalatii specifice unei nave capabile sa opereze scafandri de mare adancime si, probabil, cea mai importanta modernizare, ceea ce este denumit “integrated bridge system”.
Nava GRIGORE ANTIPA va fi dotata cu mai multe elemente de natura a imbunatati controlul navei, cum ar fi sistemul de monitorizare si control al instalatiilor din sala masinilor, senzorii motoarelor principale si auxiliare sau consola de comanda masini.
Echipajul va beneficia si el de conditii de trai mai bune la bordul navei, spatiile destinate acestuia fiind refacute.

Caracteristicile navei:
– lungime: 78,8 m, latime: 10,4 m, pescaj maxim: 3,6 m
– deplasament maxim: 1.450 t
– Propulsata de 2 motoare diesel licenta ALCO, model 16 R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 3.285 CP fiecare
– 4 diesel generatoare: 1 x MB820DB, 820 CP, 2 x MB 836DB, 420 CP si un DG avarie D 107
– viteza maxima: 19 Nd

– info nava: http://www.centruldescafandri.ro/ , https://rnhs.info/, Jan Husca