Remorcherul MACEDON II (ex ZIMBRUL 1) in 2008 – www.gigilinis.gr (pagina nu mai exista in prezent)

Remorcherul maritim ZIMBRUL 1

A fost construit la Santierul Naval Galati (numar de santier 713), fiind livrat AFDJ Galati in cursul lunii septembrie 1984.
A fost prima nava de acest tip construita la Santierul Naval Galati, dintr-o serie de 4 astfel de nave.
A fost inregistrat la Galati, fiind folosit pe Dunare in sectorul Galati-Tulcea-Sulina.
Iernile era folosit pe post de spargator de gheata, in timp ce in restul anului oferea asistenta navelor noi, construite la S.N. Galati sau Braila, in voiajul inaugural al acestora catre mare.
Inca din prima sa iarna (acea cumplita iarna dintre 1984 si 1985) a intervenit la spargerea ghetii pe Dunarea Maritima, alaturi de celelalte nave specializate ale AFDJ Galati (VOINICUL, FARUL, ZIMBRUL 2, GALATI 3, ALEXANDRIA 1).
In 1998, ZIMBRUL 1 este transferat la nou infiintata societate, Resalv Galati, aparuta in urma reorganizarii AFDJ Galati. Dupa cum am mai afirmat si cu alte ocazii, managementul dezastruos al noii institutii (ca la orice institutie de stat, oameni numiti politic) a dus in final la falimentul Resalv si la pierderea tuturor navelor, acestea fiind scoase la licitatie prin 2002.
ZIMBRUL 1 a fost vandut, insa , mai inainte, in 2000.
Practic, din 1999, acesta a fost acostat langa POMPIER 3. Spre sfarsitul anului 1999 corpul i-a fost vopsit in culoarea portocalie, iar pe cosuri a aparut inscriptia ”G”.
Totodata, au fost eliminate placutele de deasupra comenzii, pe care era afisat numele.
Remorcherul a parasit Romania in 2000, fiind vandut companiei grecesti Gigilinis Shipping Group, Salonic, Numele i-a fost schimbat in MACEDON II, pavilionul arborat fiind cel grecesc.
A fost folosit ca remorcher de manevra, mai intai in portul Salonic, apoi in portul Pireu.
In noiembrie 2016 a fost vandut National Shipping Agency, Chania din Creta/Grecia. Numele i-a fost schimbat in TITAN, pavilionul arborat ramanand cel grecesc. A ramas vopsit in aceleasi culori: corpul portocaliu, suprastructura in alb.
A fost folosit ca remorcher de manevra in portul Chania, pentru ca, mai apoi sa fie mutat la Pireu, unde se afla si in prezent (ianuarie 2021).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul TITAN (ex ZIMBRUL 1) in 2018 – www.nationalshippingagency.gr

Caracteristicile remorcherului:
– Lungime: 34,55 m, latime: 11,28 m, pescaj: 4,60 m
– Gt: 430
– IMO: 8523357
– Call sign: YQFW
– propulsat de 2 motoare licenta ALCO, model 12R251FMA, fabricate la UMC Resita, supra-alimentate, pornire cu demaror la 10 bar, a cate 2.465 CP fiecare la 1.000 rpm.
– initial a fost dotat cu elice pas fix in duza, schimbate in 1985 cu elice pas variabil in duza (toate remorcherele din serie, ZIMBRUL 1,2,3,4, au elice pas variabil)
– bunker combustibil: 107,82 t
– 2 diesel-generatoare tip MB836Bb, 320 CP fiecare la 1.000 rpm, supra-alimentate, 175 KW fiecare, licenta Maybach, fabricate de uzinele 23 August Bucuresti. Generatorele electrice fabricate la ELECTROPUTERE Craiova.
– Bolard pull: 70 Tf
– viteza maxima: 11 Nd
– echipaj: 8
– nave surori: ZIMBRUL 2, ZIMBRUL 3, ZIMBRU 4 (ex ZIMBRUL 4)

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca