Cargoul FIRIZA in stramtoarea Malacca, anii ’80 – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes
Cargoul FIRIZA / INTERNATIONAL 1
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 678, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1978.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta in 1990, in urma reorganizarii Navrom Constanta.
A navigat pentru Romline pana in martie 1993, cand a fost dus la Tulcea pentru reparatii. Lucrarile au stagnat din lipsa banilor.
La data de 15.10.1993, cargoul FIRIZA a fost inchiriat (contract de bare-boat) I.M.T.T.S (International Maritime Transport and Trading Services) Holding srl Constanta. Reparatiile au fost efectuate la Santierul Naval Tulcea, acestea fiind finalizate la inceputul anului 1994. Numele i-a fost schimbat in INTERNATIONAL 1, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
In noiembrie 1998, Romline a vandut, prin negociere directa, mai multe nave, catre operatorii care le aveau inchriate. Astfel, cargoul INTERNATIONAL 1 a ajuns in proprietatea I.M.T.T.S Holding srl Constanta.
In perioada 2000-2001, I.M.T.T.S a vandut toate cele 5 cargouri pe care le avea in proprietate: cele mai batrane au ajuns la fier vechi, celelalte fiind vandute pe piata second-hand.
Astfel, cargoul INTERNATIONAL 1 avea sa fie vandut grecilor de la Essco Mariner in aprilie 2001. Numele i-a fost schimbat in ESSCO MARINER, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
In noiembrie 2002 s-a reintors la vechiul nume, INTERNATIONAL 1, insa doar pentru 2 luni.
In ianuarie 2003 a fost vandut Rose Management, Marshall Island, numele fiindu-i schimbat in START. Sub acest nume a navigat sub pavilion Honduras.
In octombrie 2004 i-a fost schimbat din nou numele, in ABOUDI, pavilionul arborat fiind cel al Republicii Dominicane. A continuat sa navigheze in zona Golfului Persic.
In noiembrie 2008 a fost vandut catre Arcond Shipping&Trading din Emiratele Arabe Unite, numele fiindu-i schimbat in MUKHTAR, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
De la aceasta ultima schimbare de nume nu am mai auzit nimic despre el….
Desi toate site-urile de specialitate il listeaza ca “Active”, este greu de crezut ca ar mai exista, dupa ce, vreme de 12 ani nu a mai fost fotografiat de nimeni si nu a mai fost raportat ca ajungand in nici un port.
Cargoul INTERNATIONAL 1 (ex FIRIZA) – foto: colectia Louis Bosschaart
Cateva detalii despre cargoul FIRIZA:
– Lungime: 130.79 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7806843
– Call sign: YQHI
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Tvornica Dizel Motora “3. Maj” – Rijeka – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 614 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii