AGNITA la Regensburg in 1984 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Remorcherul AGNITA
A fost construit in 1963 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2000. In toamna anului 2000 a fost vandut Dunav Transport Logistika D.O.O. Novi Belgrad din Serbia, dupa unele surse, pentru 21.000 USD; numele i-a fost schimbat in mai intai in GAJ, apoi in TORO-I, pavilionul arborat fiind cel sarbesc
Sub acest ultim nume, TORO-I, l-am revazut si la Galati, de cateva ori, intre anii 2009-2011.
In 2010 i-a fost modificata prova, fiind transormat in impingator.
A fost folosit pana in 2013, fiind apoi scos din exploatare si retras intr-un parc rece din Serbia (Stari Slankamen), alaturi de alte nave scoase din uz.
Posibil ca intre timp sa fi fost taiat.
TORO-I (ex AGNITA) la Galati, 30.01.2009 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 48 m, latime: 8,04 m, pescaj maxim: 1,60 m
– deplasament maxim: 230 t
– propulsia era asigurata de 2 motoare SKL-6NVD-48 a cate 500 CP fiecare
– info nava: Cristian Gregoretti, Paul Ionescu, Tudose Dumitru, Viorel Bobu
TORO-I (ex AGNITA) la Belgrad, in 2009, alaturi de o alta fosta nava romaneasca – pasagerul MUNTENIA – foto: www.binnenschifferforum.de / helmut1972
TORO-I (ex AGNITA) la Galati, 9.04.2011 – foto: Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii