Remorcherul LIESTI 1 la Galati, 1997 – foto: colectia Piasu Adrian
Remorcherul maritim portuar LIESTI 1 / BSV MALTA
A fost construt in 1979 la SN Drobeta Turnu Severin.
Primul armator a fost Intrprinderea Constructii Hidrotehnice Galati (devenita HIGA dupa 1989).
A fost vandut Black Sea Services Constanta in cursul anului 2001. A continuat sa fie folosit ca remorcher de manevra in porturile Constanta, Midia si Mangalia. Catre sfarsitul anului 2012, i-a fost schimbat numele in BSV MALTA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
A fost vandut, impreuna cu remorcherul BSV GRECIA (ex SMIRDAN) in Ucraina, in a doua parte a anului 2020. Ambele au ajuns la Izmail/Ucraina pentru reparatii (multumiri pentru aceste infomatii lui Adi Man).
In prezent nu mai stiu nimic legat de soarta lor.
Remorcherul LIESTI 1 la Constanta, 27.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti
Caracteristici nava:
– lungime: 23,3 m, latime: 6,96 m, pescaj maxim: 2,35 m
– MMSI: 264900251
– Gross Tonnage: 113
– Propulsia este asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 RPM fiecare fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti
– transmisia: 2 reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta (din comanda) electro-hidraulic / turatia motoarelor principale este comandata pneumatic din comanda sau mecanic, din sala masini
– Elice pas fix, aliaj, in duza
– viteza maxima: 10 Nd
– bunker: 9 t
– 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35KW 380V, 50HZ fiecare
– tractiune carlig: 7 t
Remorcherul LIESTI 1 la Mangalia, 11.04.2010 – foto: Adrian Vilcu
Remorcherul BSV MALTA ( ex LIESTI 1) la Constanta, 8.08.2015 – foto: Paul Ionescu
Remorcherul BSV MALTA ( ex LIESTI 1) la Mangalia, 22.07.2019 – foto: Adrian Vilcu
Remorcherul BSV MALTA ( ex LIESTI 1), 2015 – aspecte de pe nava – fotografii: Jan Husca
Ultimele Comentarii