Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul NISTORESTI 1 la Tulcea, 14.03.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim NISTORESTI 1 (1980-2020)

A fost construit la Jiangnan Shipyard, Shanghai / China, fiind livrat, impreuna cu nava sora, NISTORESTI 2, Intreprinderii Constructii Hidrotehnice Constanta (ICH), in cursul lunii mai 1980.
Ambele remorchere aveau sa ajunga din 1991 in patrimoniul SCM (Servicii Constructii Maritime) Constanta, rezultate in urma reorganizarii ICH Constanta.
A fost folosit ca remorcher de linie in Marea Neagra si Marea Mediterana, ajungand, impreuna cu salande si dragi ale SCM, pana in Grecia sau Maroc, la diverse lucrari hidrotehnice contractate de catre SCM.
Insa, spre deosebire de nava sora – NISTORESTI 2 – care a ramas definitiv in Grecia, in urma unui astfel de contract, NISTORESTI 1 a revenit in tara.
Din 2008 a ajuns in patrimoniul Santierului Naval Orsova, odata cu preluarea SCM Constanta de catre acesta.
A fost folosit pana in 2010, fiind retras apoi la Agigea. A fost apoi ridicat pe cala SCM de la Agigea si a ramas acolo vreme de mai multi ani.
Nu a mai fost reparat niciodata… In februarie 2020 a inceput dezmembrarea remorcherului, chiar in acea locatie.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul NISTORESTI 1 ridicat pe cala SCM de la Agigea, 21.07.2015 – foto: Caba Marius Adrian

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul NISTORESTI 1 ridicat pe cala SCM de la Agigea, 26.10.2015 – foto: Jan Husca

Caracteristici remorcher:
– lungime: 29,50 m, latime: 8 m, pescaj maxim: 3,40 m
– IMO: 8037889
– MMSI: 264903001
– Call sign: YQVR
– Gt: 180 t
– propulsat de un motor Skoda, model 6L350PN, fabricat in Cehoslovacia, ce dezvolta 980 CP; lansare (pornire) si schimbare sens rotire motor, cu aer comprimat 10 bar; reversibil si cuplat direct la axul port-elice.
– comanda motorului principal se facea local, in sala masinilor, comenzile fiind transmise din timonierie in sala masini, la operator, prin intermediul unui telegraf.
– elice aliaj in duza mobila, actionata electric
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 7 tone
– 2 diesel-generatoare a cate 64 KW, 400 V, 50 Hz CA, fabricate in China

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul NISTORESTI 1 dezmembrat pe cala SCM de la Agigea, 15.02.2020 – foto: Jan Husca

Contributors