PILOT 5 si PILOT 9 la Sulina, 14.03.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Pilotina PILOT 5 (1982-2024)
A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1982 pentru AFDJ Galati.
A deservit serviciul de pilotaj pe Dunarea Maritima (Braila-Sulina) si in Bara Sulina.
A fost folosita pana in toamna anului 2013, fiind apoi retrasa in parcul rece al AFDJ de la Sulina.
Pe data de 6.05.2021, AFDJ a organizat o licitatie pentru vanzare pilotinei PILOT 5. Pretul de pornire fusese stabilit la 5.598 Euro (fata TVA). Nu a fost nimeni interesat de aceasta vanzare.
Au urmat alte licitatii, in octombrie si decembrie 2021, apoi in februarie 2022, pretul de pornire ramanad acelasi.
La ultima licitatie organizata la data de 15.05.2024, pretul de pornire pentru vanzarea prin licitatie a acestei pilotine ajunsese la … 2.819 Euro fara TVA.
Pe aceeasi lista si aproximativ la acelasi pret de pornire se regaseau si navele surori PILOT 7, PILOT 9 si FILIOARA.
Toate au fost adjudecate de catre RVMR (Recuperare si Valorificare Materiale Refolosibile) Logistic srl, fiind preluate la data de 27.06.2024.
Ulterior au fost dezmembrate.
PILOT 5 in Bara Sulina, 18.05.2012 – fotografii: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale pilotinei:
– Lungime: 22,17 m, latime: 4,80 m, pescaj maxim: 1,5 m
– MMSI: 264900099
– Call Sign: YP0259
– propulsata de doua motoare tip 3D6 de 150 CP la 1.500 rpm fiecare, cu reductor-inversor comandat manual, fabricatie URSS
– Elice aliaj, fara duza
– O singura carma semicompensata intre elici, transmisie mecanica la carma prin axe cardanice
– viteza maxima: 11 Nd
– 1 diesel-generator de 10 KW, 220 V, 50 HZ fabricat de UTB BRASOV
– maxim de persoane admise in afara echipajului: 10
– nave surori: PILOT 1, PILOT 2 (actual CANAL SERVICES 3), PILOT 3, PILOT 4, PILOT 6, PILOT 7, PILOT 8, PILOT 9, FILIOARA
Actualizări pagină :
– 17.10.2024 – Cristian Gregoretti – actualizat informatiile despre nava
– 30.03.2022 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii