BSV SPANIA la Mangalia – fotografii: Adrian Vilcu
Remorcherul maritim BSV SPANIA
A fost construit la Hijos de J. Barreras, Vigo, Spania, numar de santier 1036, in 1957.
Nume purtate anterior: EL GUANCHE (1957-1980), ORDAL (1980-1990), REMORCANOSA OCHENTA (1990-2010), BSV SPANIA (2010-pana in prezent).
In anul 2000 sufera un amplu proces de modernizare in Spania.
In 2010 a fost cumparat de catre Black Sea Services Constanta, i-a fost schimbat numele in BSV SPANIA, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
BSV SPANIA la Constanta – fotografii: Jan Husca
Caracteristici remorcher:
– Lungime: 36,8 m, latime: 8,84 m, pescaj: 5,20 m
– Foile de tabla ce alcatuiesc coca navei sunt prinse in nituri
– Este trecut in clasa OCEAN TUG
– IMO: 5100049
– MMSI 264900207
– Call sign: YQGN
– Gt: 312
– propulsat de un motor principal tip SEMT PIELSTICK fabricat in Canada, 4.200 CP, supra-alimentat, 900 rpm.
– Elice pas variabil, aliaj, in duza fixa
– viteza 12 nd
– 3 pene de carma sincrone, actionate electric.
– 2 diesel-generatoare tip SCANIA de 320 CP fiecare la 1.500 rpm, 380V, 50HZ (montate in anul 2000). Pe diesel-generatorul 2 este articulata o pompa hidraulica ce deserveste bow-truster-ul prova, cu o putere de 80 CP
– 1 diesel-generator tip BARREIROS de 80 KWA, 380V, 50HZ
– Dotat atat cu carlig de remorca cat si cu vinci de remorca actionat hidraulic pt. remorcaj in mare libera
– Bollard pull: 40 Tf
BSV SPANIA – aspecte din sala masini – fotografii: Jan Husca
BSV SPANIA – aspecte din comanda – fotografii: Jan Husca
BSV SPANIA – vinciul si carligul de remorcaj – foto: Jan Husca
Ultimele Comentarii