BSV RUSIA  la Mangalia – fotografii: Adrian Vilcu

Remorcherul maritim BSV RUSIA

Constructia sa a inceput in anul 1991 la Severnav, Drobeta Turnu Severin. Probabil ar fi trebuit sa faca parte din seria GALATI, insa, asa cum s-a intamplat si cu alte comenzi (in special nave maritime), compania care facuse comanda a renuntat la aceasta.
Remorcherul a fost finalizat in 2000 purtand numele VETRA, pentru o companie din Lituania, pentru ca apoi, dupa scurt timp, sa ajunga in Rusia. Aici a operat pe Neva si in zona St. Petersburg.
In 2012 a fost cumparat de catre Black Sea Services Constanta. I-a fost schimbat numele in BSV RUSIA, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
Este folosit si in prezent la manevrele portuare din Constanta, Midia si Mangalia.

BSV RUSIA  in portul Constanta – fotografii: Paul Ionescu

Caracteristici remorcher:
– lungime: 35,81 m, latime: 9,91 m, pescaj: 3,35 m
– corp otel, etrava intarita pt navigatia in ape cu gheata
– IMO: 9235036
– MMSI: 264900253
– Call Sign: YQHI
– Gt: 333
– propulsat de 2 motoare licenta Sulzer, model 6LDSR-28 J-K, fabricate la ICM Resita, lansate (pornite) cu demaror pneumatic la 10 bar, a cate 1.200 CP fiecare, la 750 rpm
– elice pas variabil in duza, aliaj, fabricatie RDG
– viteza: 12,5 Nd
– bunker: 96 tone
– 2 diesel-generatoare tip BAUDOIN-Franta de 80 KWA fiecare si un diesel-generator tip D1208V ,Timpuri Noi Bucuresti de 75 KWA (este cel original din santier).
– bolard pull 30 tf
– clasa de navigatie M2
– echipaj: 8

BSV RUSIA , aspecte de pe nava – fotografii: Jan Husca

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

BSV RUSIA la Constanta, 27.02.2016 – foto: Jan Husca