Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul GUO YUAN 2 (ex BARBOSI) la Ho Chi Minh City / Vietnam, 16.11.2005 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)

Mineralierul BARBOSI (1991-2014)

A fost construit la Santierul Naval 2 Mai – Mangalia, numar de santier N853, fiind livrat Petromin Constanta in cursul lunii ianuarie 1991.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Liberia (devenita apoi, la data de 27.06.1991, Petroklav Inc Bahamas), prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
Scopul acestei asocieri era repararea, retehnologizarea si exploatarea celor 16 nave. Managementul navelor urma sa fie preluat de catre norvegieni.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 23.07.1992, mineralierul BARBOSI ajungea la Barbosi Inc Liberia. Desi a continuat sa navigheze sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea mineralierului era estimata la 17,5 milioane USD.
A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate 6 mineraliere, printre care si BARBOSI. Tot in contactul de credit era specificat ca alte 9 nave din grupul de 16, sa fie inscrise ca si garantii corporale colaterale, pe care banca le putea vinde pentru a acoperi eventualele rate nerambursate.
Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 DECEMBRIE.
Din acest credit, pentru “repararea si retehnologizarea” mineralierului BARBOSI, ar fi revenit 3,54 milioane USD. Destul de ciudat, avand in vedere ca acesta era nou…
De altfel, nici nu au existat documente justificative referitoare la cheltuielile exacte efectuate cu asa zisa retehnologizare/reparare a navelor…
Creditul toatal de 49 milioane USD ar fi trebuit rambursat in 8 rate egale, a cate 6,125 milioane USD. Insa, de la prima scadenta, din decembrie 1994, partea norvegiana a invocat nerealizarea veniturilor necesare din exploatarea navelor, obligand astfel Petromin la plata din surse proprii a 6,6 milioane USD, reprezentand prima rata plus dobanda aferenta.
Tot la sfarsitul anului 1994, s-a agreat cu banca creditoare o refinantare a creditului ramas neachiat dupa prima rata (42,8 milioane USD) cu un nou credit, in valoare de 44 milioane USD.
Apoi, in august 1997, s-a mai contactat un credit de 2 milioane USD…
Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor. Nu mai putin de 28 milioane USD din valoarea creditului a fost restituita bancii creditoare din… vanzarea navelor…
Mineralierul BARBOSI a fost vandut la data de 16.06.1999 catre compania Oldendorff E din Germania, pentru 5 milioane USD. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava – Stafford corp. Malta.
Numele i-a fost schimbat in IRENE OLDENDORFF, pavilionul arborat ramanand cel liberian.
In iunie 2001 a fost vandut gecilor de la Mastrogiorgis Shipping pentru 6 milioane USD. Numele i-a fost schimbat in MASTOGIORGIS B, pavilionul arborat fiind schimbat initial cu cel al St Vincent&Grenadines, apoi cu cel al Marshall Island, pentru ca, din octombrie 2003 sa arboreze pavilionul panamez.
In ianuarie 2005 a fost vandut in China, pentru … 23 milioane USD (conform Optima Shipbrokers). Numele i-a fost schimbat in PROSPEROUS ZHEJIANG, pavilionul arborat fiind cel al Hong Kong. Dupa numai 4 luni, in mai 2005, i-a fost schimbat din nou numele in GUO YUAN 2, pavilionul arborat fiind cel al Chinei.
Numele avea sa-i fie schimbat iarasi in aprilie 2006, in HAI XI, ramanand sub pavilionul Chinei.
A continuat sa navigheze pana in mai 2014, cand a fost vandut la fier vechi. A fost dezmembrat la Xinhui/China.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul GUO YUAN 2 (ex BARBOSI) la Ho Chi Minh City / Vietnam, 16.11.2005 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 233,15 m, latime: 32,24 m, pescaj: 12,50 m
– IMO: 9015589
– Call sign: YQTS
– 65.144 tdw/ 39.766 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K7SZ70/150, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 13.300 CP.
– viteza maxima: 12.5 Nd
– bunker combustibil: 2.600 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 640 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 504 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 7