Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul GUO YUAN 2 (ex BARBOSI) la Ho Chi Minh City / Vietnam, 16.11.2005 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)

Mineralierul BARBOSI (1991-2014)

A fost construit la Santierul Naval 2 Mai – Mangalia, numar de santier N853, fiind livrat Petromin Constanta in cursul lunii ianuarie 1991.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Bahamas, prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 23.07.1992, BARBOSI ajungea la Barbosi Inc Liberia. Desi a continuat sa navigheze sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea navei era estimata la 5,2 milioane USD.
A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo, pentru care au fost ipotecate navele. Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 DECEMBRIE.
In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor.
Mineralierul BARBOSI a fost vandut in iunie 1999 catre compania Stafford corp. Malta, pentru 5 milioane USD.
Numele i-a fost schimbat in IRENE OLDENDORFF, pavilionul arborat ramanand cel liberian. Operarea sa a revenit Oldendorff E. din Germania.
In iunie 2001 a fost vandut gecilor de la Votex Maritime pentru 6 milioane USD. Numele i-a fost schimbat in MASTOGIORGIS B, pavilionul arborat fiind schimbat initial cu cel al St Vincent&Grenadines, apoi cu cel al Marshall Island, pentru ca, din octombrie 2003 sa arboreze pavilionul panamez.
In ianuarie 2005 a fost vandut in China, pentru … 23 milioane USD (conform Optima Shipbrokers). Numele i-a fost schimbat in PROSPEROUS ZHEJIANG, pavilionul arborat fiind cel al Hong Kong. Dupa numai 4 luni, in mai 2005, i-a fost schimbat din nou numele in GUO YUAN 2, pavilionul arborat fiind cel al Chinei.
Numele avea sa-i fie schimbat iarasi in aprilie 2006, in HAI XI, ramanand sub pavilionul Chinei.
A continuat sa navigheze pana in mai 2014, cand a fost vandut la fier vechi. A fost dezmembrat la Xinhui/China.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul GUO YUAN 2 (ex BARBOSI) la Ho Chi Minh City / Vietnam, 16.11.2005 – foto: Hans Rosenkranz (www.rosenkranz-shipphotos.de)

 Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 233,15 m, latime: 32,24 m, pescaj: 12,50 m
– IMO: 9015589
– Call sign: YQTS
– 65.144 tdw/ 39.766 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K7SZ70/150, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 13.300 CP.
– viteza maxima: 12.5 Nd
– bunker: 2.600 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 640 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 504 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 7