Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ADAMCLISI la Constanta, 17.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim ADAMCLISI (1968-2014)

A fost construit la Santierul Naval Braila, fiind livrat I.E.P Constanta, sectia Cai Navigabile in cursul lunii martie 1968.
A fost primul remorcher construit in cadrul acestei serii.
In 1991, odata cu reorganizarea I.E.P. Constanta, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii – Coremar Constanta.
A continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta, Mangalia si Midia.
In prima jumatate a anului 2011 a fost vandut in Liban.
In data de 16.06.2011 remorcherul, aflat la acea data sub pavilion Sao Tome, a parasit portul Constanta cu destinatia Liban. Purta tot numele original. In timp ce remorcherul se deplasa, cam in dreptul statiunii Olimp, cosurile de evacuare s-au aprins, incendiul cuprinzand in scurt timp sala masinilor.
Sistemul de propulsie si cel de guvernare s-au blocat. Remorcherul a cerut ajutor, iar la locul incidentului au fost trimise navele Politiei de Frontiera, MAI 2112 si MAI 3008. Incendiul a fost stins folosind dotarile de la bordul remorcherului si ale navelor Politiei de Frontiera.
Remorcherul a fost adus la Mangalia, unde, pe durata a trei luni, a fost revopsit si reparat. A parasit Romania pe data de 25.09.2011, cu destinatia Liban (multumiri lui Adrian Vilcu pentru informatie).
In noiembrie 2014 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Aliaga/Turcia pe 17.11.2014, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ADAMCLISI la Constanta, 7.08.2010 – foto: Cristian Munteanu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ADAMCLISI la Constanta, 22.09.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici nava:
– Lungime 29,29 m, latime 8,31 m, pescaj 3,29 m.
– 305 tdw / 197 Gt
– IMO: 7612371
– propulsia era asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functioneaza la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia este de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj in duza mobila
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, BRAN, MEDIAS, GRINDU, CISNADIE, CIMPENI, VADENI, SMIRDAN, LAINICI, CAREI

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

ADAMCLISI la plecarea din Mangalia, 25.09.2011- foto: Adrian Vilcu

Contributors