Remorcherul HUEDIN in constructie la Santierul Naval Braila – foto: www.comunismulinromania.ro
Remorcherul maritim HUEDIN (1968-200?)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 721, fiind livrat I.E.P Constanta, sectia Cai Navigabile in cursul lunii iunie 1968.
In 1991, odata cu reorganizarea I.E.P. Constanta, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii – Coremar Constanta.
A continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta, Mangalia si Midia.
A fost folosit pana la inceputul anilor 2000.
Nu am gasit nicaieri vreo informatie oficiala referitoare la casarea remorcherului, insa, neoficial, se pare ca acesta a sfarsit la Constanta, undeva intre 2000 si 2005.
Caracteristici nava:
– Lungime 29,24 m, latime 8,30 m, pescaj 3,30 m.
– 305 tdw / 197 Gt
– IMO: 7614305
– propulsia era asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 350 rpm, 600 CP fiecare
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil, din aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: ADAMCLISI, PELES, DOCHER I, BRAN, MEDIAS, GRINDU, CISNADIE, CIMPENI, VADENI, SMIRDAN, LAINICI, CAREI
Ultimele Comentarii