Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BALA la Galati, 14.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul BRATES / BALA

A fost construit in 1943 la Santierul Naval 1 Mai Braila, initial purtand un indicativ – RF 315.
Dupa sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, acest indicativ a fost schimbat cu numele BRATES, remorcherul intrand in patrimoniul SRT (SovRom Transport).
Din 1954 a ajuns in patrimoniul Navrom, odata cu desfiintarea SovRom Transport. Numele i-a fost schimbat in BALA.
La sfarsitul anilor ’70 – inceputul anilor ’80, era folosit, ocazional, la transportul bacurilor care faceau legatura dintre portul Galati si plaja Cocuta, atunci cand apareau probleme legate de propulsia acestora, care nu se puteau remedia imediat.
A ramas in patrimoniul Navrom Galati si dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991.
Dupa 1991 a inceput sa fie folosit din ce in ce mai rar.
Din 1995 a fost retras alaturi de celelate doua remorchere de acelasi tip, care apartineau Navrom Galati: BALA si BISTRITA.
In 1999 a ajuns in parcul rece de la Chiciu Mic, fiind legat chiar in spatele remorcherului CRIS.
In 2007 a fost remorcat din parcul rece si adus la Navrom Shipyard Galati, unde a intrat in reparatie capitala/modernizare, fiind remotorizat.
A reintrat in exploatare catre sfarsitul anului 2008, fiind folosit apoi pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Undeva dupa 2015 a fost vopsit in culorile specifice Navrom Galati: corp rosu, suprastructura alba.
O perioada a fost folosit impreuna cu draga absorbant-refulanta 2969, gabara 1713 si un ponton dormitor, la lucrarile de dragaj efectuate efectuate in zona Luta-Belene, km 567 – km 568.
Din 2020 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Si in prezent (2024) se afla tot acolo.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BALA in parcul rece de la Chiciu Mic, 22.10.2023 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– lungime: 21,40 m, latime: 4,20 m, pescaj maxim: 1,20 m
– deplasament maxim: 61 t
– ENI: 46000457
– MMSI: 264162994
– Call sign: YP2994
– propulsia era asigurata de un motor SKL 6NVD36-1, ce dezvolta 200 CP/ acesta actiona o elice cu pas fix, in duza fixa, fabricata din otel
– vechiul motor a fost inlocuit cu ocazia modernizarii din 2007-2008, cu unul nou (nu cunosc modelul) ce dezvolta 300 CP
– 2 pene de carma actionate manual, cu trote
– echipat cu un diesel-generator de 1,2 KW, 24 V CC / inlocuit cu ocazia modernizarii din 2007-2008
– nave surori: CEAMURLIA, ILGANI, CRIS, BEGA, BISTRITA, OLT