Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherele ALEXANDRIA si TURDA la Regensburg, august 1979 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / danubenews (foto Klaus Heilmeier)

Remorcherul ALEXANDRIA

A fost construit in 1961 la Santierul Naval Oltenita, numele original fiind SPIRIDON VRINCEANU.
In 1965 numele i-a fost schimbat in ALEXANDRIA.
A apartinut Navrom Giurgiu, fiind folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anilor ’80.
Dupa 1990 a fost retras in parcul rece de pe Canalul Plantelor, la Giurgiu.
Catre sfarsitul anilor ’90 a fost cumparat de catre o firma privata, fiind dus la Santierul Naval Oltenita. Acolo s-a incercat transformarea sa in impingator, asa cum s-a intamplat si cu alte nave din aceasta serie: i-a fost modificata prova, fiind adaugati pintenii pentru impingere, iar pupa a fost modificata, adaugandu-i-se sistemul de ancorare.
Odata cu intratea in faliment a santierului, au fost intrerupte si lucrarile la nava.
Se pare ca a fost luat si dezmembrat pe canalul Borcea, km 97, undeva intre 2007-2010.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul ALEXANDRIA la Viena – foto: https://www.donau-schiffahrt.at/

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– propulsia era asigurata de 2 motoare SKL, model 6NVD-48, a cate 500 CP fiecare
– lungime: 48 m, latime: 8,04 m, pescaj maxim: 1,54 m
– deplasament maxim: 281 t
– dotat cu 3 diesel-generatoare a cate 25 KW, 110 V, CC

– info nava: Cristian Gregoretti, Nelutu Chitimia, Mihai Achim