BRAZI la Galati, 22.05.2004 – foto: Cristian Gregoretti
Tancul petrolier fluvial STAD II / CARPATI / BRAZI
A fost construit in 1942, la Turnu Severin, pentru Societatea Anonima Romana de Transporturi pe Apa si Depozitare (S.T.A.D.). Numele original a fost STAD II.
Odata cu sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei societati mixte romano-sovietice – SRT (SovRom Transport). Numele i-a fost schimbat in CARPATI.
Din 1954 a ajuns in patrimoniul Navrom, odata cu desfiintarea SovRom Transport.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii, ajungand pana la Passau.
Din 1961 i-a fost schimbat numele in BRAZI.
In anii ’70 a fost transferat in patrimoniul AFDJ Galati, fiind folosit ca tanc de bunkeraj.
Mi-l amintesc din anii ’80, cand, deja, nu mai folosea propriile motoare, fiind mutat acolo unde era nevoie cu ajutorul remorcherelor cu aburi MUSCEL sau TIRGU MURES.
Dupa 1990 a ramas in patrimoniul AFDJ Galati, fiind acostat in zona Unicom Oil Galati, loc in care se afla si in prezent.
BRAZI la Galati, 18.05.2012- foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 74 m, latime: 9 m, pescaj maxim: 2,17 m
– ENI: 46107001
– capacitate: 1132 t
– propulsia era asigurata de doua motoare de provenienta germana MWM, a cate 500 CP fiecare
– bunker combustibil: 55 t
– dotat cu doua diesel-generatoare de 16 KW, 115 V CC
Ultimele Comentarii