Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

GIURGIU 28 la Drobeta Turnu Severin, 2006 – foto: www.Poze-Romania.com

Impingatorul GIURGIU 28 / MERCUR 206

A fost construit in 1991 la Santierul Naval Giurgiu pentru NFR Drobeta.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care NFR Drobeta trebuia sa aloce 5,4 milioane Euro, iar statul 1,8 milioane Euro pentru modernizarea a 4 impingatoare si 30 de barje (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,02 milioane Euro).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MERCUR 206 (ex GIURGIU 28) la Galati, 16.08.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul GIURGIU 28 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Drobeta Turnu Severin in perioada 2006-2007, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 200.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 206.
A reintrat in exploatare in cursul lunii martie 2007.
Din 2008 a ajuns in patrimoniul Navrom Galati, odata cu absorbtia NFR Drobeta de catre Navrom Galati.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

MERCUR 206 (ex GIURGIU 28) si MERCUR 306 (ex ISACCEA 11) la intrarea in bazinul Docuri, Galati, 25.09.2015 – fotografii: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,10 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 411 t
– ENI: 46000350
– MMSI: 264162061
– Call sign: YP2061
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006-2007, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006-2007
– doua elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006-2007 cu unele noi
– bunker combustibil: 42 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.

MERCUR 206 (ex GIURGIU 28), 5.06.2011 – youtube / cargokill

MERCUR 206 (ex GIURGIU 28) la km 1706, 20.04.2012 – youtube / cargokill

Contributors