Cargoul RAZBOIENI, anii ’80 – foto: Stefan Cristian (fotografie din cadrul expozitiei aniversare a Santierului Naval Galati – 125 de ani de activitate )
A fost construit in 1982 la Santierul Naval Galati, numar de santier 736, pentru Navrom Constanta.
A ramas la Navrom si dupa 1990, an in care a fost impartita Navrom in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
In mai 1995 a fost inchiriat la Cosena Constanta. Din martie 1997 a revenit la Navrom si a continuat sa navige, fiind printre putinele nave ale Navrom care functionau si care nu erau arestate, pe “spatele” careia mai traiau si celelalte nave din ceea ce mai ramasese in parcul de nave al Navrom.
Dar cum la Navrom totul mergea prost, a sosit si momentul in care RAZBOIENI-ul a fost arestat la Colombo/ Sri Lanka pentru neplata mai multor datorii, in mai 1998. Alaturi de RAZBOIENI, mai erau arestate la Colombo cargourile MIRASLAU si AVRAMESTI, ambele apartinand Navrom.
Cargoul RAZBOIENI, Pasages/Spania, 1995 – foto: shipspotting.com/Fernando Casanez
In noiembrie 1998, RAZBOIENI a fost vandut silit, la licitatie, pentru recuperarea datoriilor: a fost cumparat de Monarch Shipping Dubai, numele i-a fost schimbat in DUBAI SUCCESS, pavilionul arborat fiind St.Vincent & Grenadines.
In noiembrie 2001 a fost vandut catre Poly Trading/ Bangladesh, numele i-a fost schimbat in AMANAT SHAN.
La inceputul anului 2006 a fost vandut companiei Continental Liner Agencies, tot din Bangladesh. I-a fost schimbata doar ultima litera din nume – AMANAT SHAH.
Cargoul RAZBOIENI, St.Lawrence River off Verchères, Quebec, 4 ianuarie 1996 – foto: shipspotting.com/Marc Piche
Pe 7 septembrie 2006, au aparut probleme la motoarele principale, in descursul unui voiaj intre Myanmar si Mumbai, cargoul fiind incarcat cu cherestea. Cauza defectiunii ar fi fost combustibilul de o calitate indoielnica luat din Malaezia.
Cargoul a ajuns tractat in rada portului Galle/ Sri Lanka unde a fost solicitata asistenta Marine Gas Oil pentru a amesteca combustibilul ramas cu unul corespunzator. In cursul aceleiasi zile, membrii echipajului au descoperit o crapatura in corpul navei si au solicitat interventia unei companii locale de salvare (MS. Master Divers). Aceasta companie a refuzat sa intervina,
se pare din cauza unor probleme legate de datorii acumulate anterior de catre compania care detinea nava.
Cargoul a inceput sa ia apa; cei 34 de membri ai echipajului (toti din Bangladesh) au fost preluati de pe nava care dadea semne ca se va sufunda de catre o firma privata in colaborare cu Paza de Coasta din Sri Lanka.
Autoritatile portuare din Galle au dispus tractarea cargoului in larg, afara din rada portului, la orele 15:00 pe 7 septembrie 2006. Acesta a fost tractat in afara radei portului Galle, scufundandu-se pe 8 septembrie, la 1:45 dimineata.
Au urmat zile intregi in care autoritatile locale, sprijinite de alte 2 nave de interventie indiene au incercat curatarea plajelor si a apelor de hidrocarburile iesite la suprafata.
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 158,71 m, latime: 22,80 m, pescaj: 9,60 m
– IMO: 8220591
– 15.555 tdw/ 12.037 Gt
– propulsat de catre 2 motoare semirapide licenta MAN, model 6L52/55A, fabricate la UCM Resita, a cate 6000 CP fiecare / ambele motoare erau conectate la aceeasi linie axiala
– viteza maxima: 17 Nd
– 4 magazii, 4 bigi a cate 22t SWL fiecare
– informatii: Cristian Gregoretti, Paul Ionescu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii