LADYMAR (ex TITU), river Eems, 22 iulie 1998 – foto: shipspotting.com/Frits Olinga

A fost construit la Santierul Naval Drobera Turnu Severin, numar de santier 00311196, fiind livrat in iunie 1979 Navrom Constanta.
A ramas la Navrom si dupa 1990, an in care a fost impartita Navrom in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
In 1993 cargoul a fost cumparat de catre Mihei Shipping and Trade la o licitatie organizata de catre Navrom Constanta, pentru 285.000 USD. Cargoul se afla pe atunci in conservare.
A urmat apoi reparatia sa pe parcursul a cateva luni: corpul a fost vopsit in verde, suprastructura in alb, iar pe cosul vopsit in albastru a aparut litera M. Numele cargoului a fost schimbat in IRINA M la inceputul anului 1994, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.

De-a lungul anilor in care a evoluat pentru Mihei Shipping and Trade numele si pavilionul au fost schimbate de cateva ori:
– IRINA M (1994-1997), pavilion romanesc
– LADYMAR (1997-1998), pavilion romanesc
– IRINA M (1998-2001), pavilion romanesc
– IRINA (03.2001-03.2008), pavilion panamez, mai apoi georgian
– SEAQUEEN (03.2008-08.2008), pavilion St. Kitts&Nevis

IRINA (ex TITU) tranzitand Bosforul, 29 iunie 2005 – foto: Ilhan Kermen

In august 2008, probabil pe fondul primelor semne ale crizei financiare ce avea sa urmeze, cargoul a fost vandut Leaders Marine ltd din Tripoli/Liban. Corpul navei a fost vopsit in gri, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in SANA HOPE, pavilionul arborat fiind cel cambodgian.

SEAQUEEN (ex TITU) la Constanta, 17 aprilie 2008 – foto: Adrian Vilcu

Pe 31 decembrie 2008, in timp ce se afla la ancora in rada portului Tartous/ Siria, un incendiu a izbucnit in zona cabinelor. Focul s-a propagat rapid, distrugand toate cabinele, inclusiv comanda.
Acesta a insemnat, de fapt, sfarsitul pentru fostul cargou TITU.
Dupa cateva luni in care a ramas ancorat la Tartous, a fost vandut la fier vechi, destinatia Aliaga/Turcia.
Trebuie mentionat ca in toti acesti ani de activitate, indiferent de companiile la care a activat, i-a fost alaturi, mereu, un alt cargou din aceeasi clasa – TULCEA.
De fapt, TULCEA (sau STAR HOPE, cum se numea in 2009), a fost folosit pe post de remorcher, ducandu-si nava sora – SANA HOPE – pe ultimul drum, de la Tartous la Aliaga, in aprilie 2009.
Si pe ultimul drum, ca si la inceputuri, aratau identic.

SANA HOPE (ex TITU) ancorat la  Tartous/Siria, cu suprastuctura distrusa de incendiu, 2 martie 2009 – foto: shipspotting.com/Mahmoud SHD

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 88,75 m, latime: 12,80 m, pescaj: 5,30 m
– IMO: 7906693
– 3.025 tdw/ 2.075 Gt
– propulsat de un motor licenta Sulzer, model 8TAD36, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 2.080 CP.
– viteza maxima: 12,7 Nd
– bunker: 170 tone
– echipat cu 3 diesel generatoare a cate 150 KW 400V 50 Hz CA fiecare
– 3 magazii, 3 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate 2 vinciuri fiecare
– putea lua la bord pana la 42 de containere, iar pe punte putea incarca pana la 200 tone de cherestea
– echipaj: 23



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .