Cargoul PLOPENI, 11.06.1975 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata
Cargoul PLOPENI (1975-2000)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1145, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1975.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In iunie 1996 a fost inchiriat Ritz Rom Marine, patronata de un escroc, grecul Nikolaos Sissanis, despre care am mai scris acum ceva timp la o postare despre nava DOLJ.
Numele cargoului a fost schimbat in PINTEA, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Cargoul PLOPENI fotografiat pe Kiel Canal, 8 Octombrie 1989 – foto: shipspotting.com/Michael Neidig
Ca si in cazul altor cargouri de la Navrom sau Romline, inchiriate unor nenorociti, si cu PLOPENI avea sa se intample la fel: datoriile catre echipaj se acumulau, aprovizionarea cargoului cu alimente si piese de schimb se facea cu mari intarzieri, cat despre reparatii nici nu se mai punea problema…. doar carpeli si atat.
La inceputul anului 1997 “celebra” companie Ritz Rom isi schimba numele in Euro Ship; numele cargoului avea sa fie schimbat in EUROPA X, pavilionul arborat ramanand cel romanesc. In afara numelui nu s-a schimbat nimic…
Tot in prima jumatate a anului 1997 Navrom a inceput sa-si retraga navele inchiriate de la aceste “companii”: numai Ritz Rom (sau Euro Ship) avea o datorie catre Navrom de aproximativ 1 milion USD ( din chirii neplatite).
Cargoul a revenit la vechiul nume: PLOPENI.
In mai 1997 PLOPENI se afla arestat la Valetta din cauza datoriilor acumulate; la acea data echipajul avea salariile neplatite pe ultimele 5 luni (datorita Ritz Rom/ Euro Ship).
In urma Euro Ship a ramas si pana in ziua de azi o datorie la Bancorex de 2,26 milioane USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf. Bani care nu au fost si nu vor mai fi achitati niciodata….
In august 1997 a fost elaborata HG 397 privind aprobarea Programului special pentru scoaterea de sub arest/retinere a unor nave apartinand flotei maritime comerciale: pe lista navelor figura si cargoul PLOPENI ( figura cu o datorie de 210.000 USD).
Dupa ce a fost scos din arest a continuat sa navigheze pentru Navrom.
In februarie 1998 a fost inchiriat Interocean Services srl Bucuresti (care mai avea in exploatare si alte cargouri romanesti). Numele i-a fost schimbat in OCEAN LINE 5, arborand tot pavilionul romanesc.
Din 19.07.1998 a fost retras in portul Constanta, alaturi de alte cargouri nefolosite la acea data: SOLCA, OSCAR SATURN (ex SOVATA) si NOVA I (ex NOVACI).
A ramas acolo pana in februarie 2000 cand a fost vandut la fier vechi. A sfarsit la Aliaga/Turcia.
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,03 m, latime: 14,82 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7519775
– Call sign: YQEA
– 4.795 tdw/ 3.493 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RD44, fabricat la Yugoturbina, Karlovac, ce dezvolta 3.000 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 322 tone
– 3 diesel generatoare a cate 420 KW, 380V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Pagină actualizata 18 octombrie 2020 – introdus fotografie noua + informatii nava – Cristian Gregoretti
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 30 Noiembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 1 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii