Petrolierul AMADEO (ex NAVODARI), 25 octombrie 2009 – foto: shipspotting.com / Maxi Alonso
Petrolierul NAVODARI (1996-2015)
Constructia sa a inceput in anul 1987 la SN Galati, numar de santier 799. A fost lansat la apa in mai 1988. Dupa 1990, Petromin nu a mai dorit preluarea comenzii, asa ca nava a stat neterminta in SN Galati pana in 1996.
In 1996 a fost vandut unei companii grecesti. Constructia navei a fost finalizata in Santierul Naval Galati, numele acesteia fiind schimbat in RIGEL, pavilionul arborat fiind cel grecesc.
Numele purtate de-a lungul timpului au fost:
NAVODARI (1988-1996)
RIGEL (1996-1997)
LOIDA (1997-1998)
SEA WITCH 1 (1998-2004)
REA (2004-2006)
AMADEO (2006-2015)
La sfarsitul anului 2006, nava a fost vanduta catre Ravenscroft Shipmanagement Coral Gables FL,USA.
Odata cu schimbarea numelui in AMADEO, noul proprietar a trimis nava in SN Constanta pentru conversia la dublu corp. Lucrarile de conversie au durat pana in iulie 2007, cand nava a fost livrata noului proprietar.
In toti acesti ultimi 9 ani, nava si-a desfasurat activitatea in America de Sud, fiind operata de catre Sernova, Buenos Aires, Argentina.
In mai 2015, nava a fost vanduta la fier vechi pentru 2,9 milioane USD. A parasit Argentina ulterior, cu destinatia Mumbai, unde a ajuns pe 23.09. Pentru ultimul voiaj numele i-a fost scurtat in AMADE, pavilionul arborat fiind St. Kitts&Nevis.
In decursul ultimului voiaj, in timp ce se deplasa din Argentina catre Mauritius (in iulie 2015), motorul navei a cedat, nava plutind in deriva 2 zile, pana la remedierea defectiunii.
Cateva detalii ale petrolierului:
– Lungime: 190 m, latime: 28 m, pescaj: 12 m
– IMO: 8601836
– 39.350 tdw / 24.248 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K6SZ70/150CL, motor ce dezvolta 11.457 CP.
– viteza maxima: 14,5 Nd
– bunker: 1.339 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 640 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 19 tancuri care puteau stoca in total 45.461 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 4 pompe cu un debit de 700 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10t SWL fiecare
– nave surori: BUSTENARI, BUCSANI, BRAZI, CIMPINA, ARGES, TICLENI, IANCA, BOGDANESTI, BERCA, CALINESTI, DIAMANT
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii