Petrolierul ZLATNA in Santierul Naval Galati, la finalizarea lucrarilor, 1991 – foto: material publicitar SN Galati, colectia Paul Ionescu

Petrolierul ZLATNA (1992-2017)

Constructia lui a inceput in 1987 la Santierul Naval Galati, numar de santier 802, destinatia fiind aceea de aprovizionare cu combustibil a navelor de pescuit din flota IPO Tulcea.
ZLATNA a fost livrata IPO Tulcea, devenita intre timp CRPO Tulcea in 1992, cand deja aceasta companie era in declin.
Incepand cu 1994, dupa asocierea CRPO cu englezii de la Manley Hopkins, navele companiei au fost fie transferate la nou infiintata companie Tulcea Shipping Company , cu sediul in Liberia, fie inchiriate altor companii.
ZLATNA a ajuns la la nou infiintata companie, fiind operata de Sumo Shipmanagement Grecia. Numele navei a fost schimbat in VOLGOGRAD CITY, pavilionul arborat fiind cel cipriot.
In decembrie 2001 a fost vanduta rusilor de la Volgotanker. Numele a ramas acelasi, doar pavilionul arborat fiind cel rusesc. Si-a desfasurat activitatea in zona Murmansk.
In august 2010 a fost vanduta companiei Nord Shipping SIA din Riga/Letonia. Nava se afla intr-o stare deplorabila atunci cand a ajuns la Riga. Numele i-a fost schimbat in FALCON, pavilionul arborat fiind Belize.
In cursul anului 2011 a ramas acostata la Riga , in aceeasi stare deplorabila. In 2012, a fost refacut corpul navei, fiind revopsit in rosu, apoi, in cursul anului 2013 a fost vopsita si suprastructura in alb.
Apoi, nu s-a mai intamplat nimic. Nava a ramas nefolosita, in aceeasi locatie, la Riga. Practic din 2011 nava nu s-a mai miscat de la Riga.
In 2014, numele i-a fost schimbat, doar in acte, in GRIGORY SHEVTSOV.
In mai 2017 au inceput lucrarile de dezmembrare, in aceeasi locatie.

Petrolierul FALCON (ex ZLATNA) in curs de dezmembrare la Riga, 9 iunie 2017 – foto: shipspotting.com/SincereGemini

Cateva detalii despre nava:
– Lungime: 127,80 m, latime: 20 m, pescaj: 7,6 m
– IMO: 9036985
– 9.891 tdw / 7.420 Gt
– propulsat de un motor fabricat la UCM Resita, licenta MAN K6SZ52/105CL, motor ce dezvolta 6.150 CP.
– viteza maxima: 14,68 Nd
– dublu corp
– bunker: 1.400 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 320 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 97 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 14 tancuri care puteau stoca in total 8.605 metri cubi combustibil
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a doua pompe cu o capacitate de 250 metri cubi/ora.



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .