Petrolierul DACIA la Istanbul, 1988 – foto: shipspotting.com/Ilhan Kermen
Petrolierul DACIA (1974-2001)
A fost construit la IHI Aioi / Japonia, numar de santier 2.367, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii aprilie 1974.
A fost folosit de Navrom Constanta pentru transportul petrolului din tarile arabe catre rafinaria de la Midia-Navodari (Petromidia).
Dupa 1990 a ajuns la Petromin Constanta, in urma divizarii Navrom Constanta in cele 3 companii: Petromin, Romline si Navrom.
Din februarie 1995 a fost inchriat (contract de bare-boat) Rolinav Sea Star srl Constanta pe o durata de 2 ani cu posibilitatea prelungirii contractului pe inca un an.
In septmbrie 1997 Petromin avea sa retraga mai multe nave inchiriate companiilor Rolinav, Ronav si Vega Shipping. Printre navele retrase s-a aflat si petrolierul DACIA.
Acesta a fost scos ulterior la liciatie, fiind adjudecat de catre Histria Shipmanagement Constanta. A intrat in reparatii la Santierul naval Constanta. La finalizarea acestora, in mai 1998, numele i-a fost schimbat in HISTRIA SEATIDE, pavilionul arborat fiind schimbat cu ce maltez.
A fost inregistrat pe un offshore din Malta si a continuat sa fie operat de catre Histria Shipmanagement Constanta pana in noiembrie 2001, cand a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Chittagong/ Bangladesh pe 20 noiembrie 2001, fiind apoi dezmembrat. Tot acolo aveau sa sfarseasca, ulterior, si navele sora MUNTENIA si BANAT.
Cateva caracteristicile ale petrolierului:
– Lungime: 242,11 m, latime: 40,06 m, pescaj: 13,61 m
– IMO: 7352610
– Call Sign: YQCR
– 85.250 tdw / 45.752 Gt
– propulsat de un motor fabricat in Japonia, licenta Sulzer, model 7RND90, ce dezvolta 20.300 CP
– viteza maxima: 15,7 Nd
– bunker: 3.304 t
– 3 diesel generatoare: 2 x 760 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 530 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 14 tancuri care puteau stoca in total 102.190 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 2.750 metri cubi/ora
– nave surori: MUNTENIA, CRISANA, BANAT
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii