Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul BORA (ex BOGDANESTI) in apropiere de Rio de Janeiro – www.shipspotting.com / Edson de Lima Lucas

 

Petrolierul BOGDANESTI (2000-2013)

Constructia sa (nr.826) a inceput la Santierul Naval Galati la data de 2.06.1989. A fost lansat la apa la data de 21.07.1990. Petrolierul urma sa intre in patrimoniul Navrom, sau mai bine zis, al Petromin Constanta, aparuta in urma reorganizarii Navrom din 1990.
In cursul anilor ’90, Petromin a renuntat la comanda …. de fapt, la comenzi; la Santierul Naval Galati se mai aflau, in diverse stadii de constructie, si alte 3 petroliere de acelasi tip.
Astfel, santierul galatean a ramas cu cele 4 petroliere pe stoc. Aflate in diverse stadii ale constructiei, acestea au fost trase cate doua, in dana dubla, ceva mai jos de Santierul Naval, cam in zona Bazinului Nou, Galati. Puteau fi vazute din oras, de la mare distanta, fiind cele mai mari nave construite in acea vreme de catre santierul galatean.
Cele 4 petroliere au fost finalizate si vandute in perioada 2000-2002. Nici unul nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc.
Astfel, petrolierul BOGDANESTI a fost finalizat in februarie 2000, fiind vandut grecilor de la Magnus Carriers pe 18.02.2000, pentru 15 milioane USD. La plecarea din santier, numele i-a fost schimbat in BARON, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Din aprilie 2002 operarea sa a revenit Meridian Marine Mgmt ltd / Marea Britanie. Numele i-a fost schimbat in BORA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Hong Kong.
In 2004 i-a fost schimbat din nou pavilionul, cu cel al Venezuelei.
In iunie 2006 a fost vandut Ostria Waves ltd Marshall Islands pentru 11,2 milioane USD. Numele i-a fost schimbat in OSTRIA, incepand cu ianuarie 2007, pavilionul arborat fiind cel al Marshall Islands.
In mai 2010 a fost vandut Dalian Haichang Shipping CO din China, pentru 8,5 milioane USD. Numele i-a fost schimbat in HAI CHANG YOU 7, pavilionul fiind schimbat cu cel al Chinei. La aceeasi data, chinezii au achizitionat, tot pentru 8,5 milioane USD, si nava sora – NORDANVIND (ex BERCA), si ea apartinand acelui lot de 4 petroliere ramase pe stoc in anii ’90 in Santierul Naval Galati.
Dupa doar cateva luni, numele fostului petrolier BOGDANESTI avea sa fie schimbat din nou, in HAICHANG TIANJIN.
Surpinzator, la data de 27.05.2013 a fost vandut la fier vechi, in China, pentru aproximativ 4,3 milioane USD.
Asta in timp ce nava sora, ZHONG GANG DALIAN (ex BERCA) este activa si in prezent (2021).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul BORA (ex BOGDANESTI) la Novorossiysk, 6.12.2006 – http://www.torgachkin.ru/ Igor Torgachkin

Cateva detalii ale petrolierului
– Lungime: 190 m, latime: 28 m, pescaj: 12 m
– dublu corp
– IMO: 9037135
– 39.768 tdw / 24.252 Gt
– propulsat de un motor fabricat la AO Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk , licenta B&W, model 6DKRN60/195, motor ce dezvolta 11.400 CP.
– viteza maxima: 13,5 Nd
– bunker combustibil: 1.153 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 640 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 17 tancuri care puteau stoca in total 42.740 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 700 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10t SWL fiecare
– nave surori: BUSTENARI, BUCSANI, BRAZI, CIMPINA, TICLENI, IANCA, NAVODARI, ARGES, BERCA, CALINESTI, DIAMANT