MAI 2114 in 2017 – foto: Danut-Costel Mihalache
Nava maritima de patrulare si interventie MAI 2114
A fost construita in 1987 la Cantiere Intermarine Sarzana / La Spezia, Italia, pentru Guardia di Finanza, Italia, numele original fiind G.81 CAVAGLIA.
Face parte din prima serie a clasei Bigliani. In cadrul acestei primei serii au fost construite 2 astfel de nave: G.80 BIGLIANI si G.81 CAVAGLIA.
Ambele nave au fost scoase din serviciul Guardia di Finanza la data de 31.05.2013, fiind donate Politiei de Frontiera din Romania, numele fiindu-le schimbat in MAI 2113, respectiv MAI 2114.
Cele 2 nave executa misiuni specifice ale Politiei de Frontiera Romane, de interventie, interceptare, urmarire in apele maritime interioare, marea teritoriala, zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei.
Au bazele la Constanta (MAI 2113) si respectiv Mangalia (MAI 2114).
In cursul lunii martie 2020, nava MAI 2114 a fost detasata in zona operationala Lesvos/Grecia, pentru aproximativ 2 luni, participand in cadrul operatiunii de interventie rapida la frontiera RAPID BORDER INTERVENTION AEGEAN 2020. Aici a executat misiuni de patrulare, supraveghere, de cautare si salvare, alaturi de celelalte state membre U.E. participante la misiune.
MAI 2114 la Galati, 25.04.2021 – foto: Cristian Gregoretti
Caracteristici nava:
– corp din poliester armat cu fibra de sticla
– lungime: 26,40 m, latime: 6,95 m, pescaj maxim: 1,14 m
– deplasament maxim: 93,48 t
– propulsia este asigurata de 2 motoare MTU 16V396 TB94, a cate 3.482 CP la 2.100 rpm fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas variabil
– viteza maxima: 38 Nd
– autonomie: 770 Mm (la o viteza de 17 Nd)
– echipaj: 12
Ultimele Comentarii