Impingatorul LUNCAVITA 1 la Cernavoda, 2.04.2012 – foto: https://shipphoto.nl/ Ben van der Westen
Impingatorul LUNCAVITA 1 / EURORIVER 2
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1979 si a apartinut I.P.M. Constanta, care facea parte dintr-un trust de constructii care detinea unitati exctractive si unitati de productie in domeniul betoanelor si prefabricatelor din beton, la nivel national.
A fost folosit in zona Cernavoda, apoi si la transportul de marfa pe canalul Dunare-Marea Neagra.
Dupa reorganizarea I.P.M. Constanta din 2003, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii – Somaco Construct srl Constanta.
A constinuat sa fie folosit in aceleasi zone ca si in trecut.
Impingatorul EURORIVER 2 (ex LUNCAVITA 1) in portul Constanta, 4.07.2016 – colectia www.marinarii.ro
In 2005 partile sociale ale Somaco Construct srl Constanta au fost cumparate, cu 4 milioane Euro, de S.C. Comprest Util srl Constanta.
In cursul anului 2008, impingatorul LUNCAVITA 1 a trecut printr-o reparatie capitala / modernizare, fiindu-i inlocuite echipamentele de navigatie si motoarele cu unele SKL, model 6NVD 26 A3, a cate 385 CP fiecare.
Apoi, a continuat sa fie folosit in zona Cernavoda si pe Canalul Dunare- Marea Neagra.
In februarie 2016 a fost scos la vanzare, impreuna cu alte doua barje ale aceleiasi companii, pentru un pret de 650.000 Euro + TVA.
Impingatorul EURORIVER 2 (ex LUNCAVITA 1) in portul Constanta, 1.09.2016 – galerie foto: Jan Husca
In iunie 2016 a fost cumparat de catre Euroriver Transport srl Constanta (ERT), numele fiindu-i schimbat în EURORIVER 2.
In prima parte a anului 2019 a intrat in reparatii capitale / modernizare la Constanta, fiindu-i schimbate motoarele cu unele noi, Doosan, si inlocuite diesel-generatoarele.
Este activ si in prezent, fiind folosit, in general, ca impingator de manevra in portul Constanta.
Impingatorul EURORIVER 2 (ex LUNCAVITA 1) in portul Constanta, 4.09.2016 – galerie foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament maxim: 152 t
– ENI: 46000515
– MMSI: 264162573
– Call Sign: YP2573
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu doua motoare SKL, model 6NVD 26 A3, a cate 385 CP fiecare, cu ocazia modernizarii din 2008 / in 2019, si aceste motoare au fost inlocuite cu 2 motoare noi DOOSAN, model L126TIH, a cate 360 CP fiecare (furnizate de Watermota Romania)
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008 / inlocuite, din nou, cu ocazia modernizarii din 2019, cu 2 reductoare-inversoare noi, D-I DMT 180 HL (furnizate de Watermota Romania)
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel / inlocuite in 2019 cu 2 elice noi, Kort Propulsion, 4 pale, 1500 mm diametru (furnizate de Watermota Romania)
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2019 cu diesel generatoare Watermota 40 KVA (motoare Mitsubishi S4SZ3DT61)
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, https://www.watermota.ro/
Impingatorul LUNCAVITA 1 pe Canalul Dunare-Marea Neagra, 5.04.2012 – youtube / cargokill
Ultimele Comentarii