Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava hidrografica MAMAIA 2 la Galati, 14.09.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Nava hidrografica MAMAIA 2

A construita la Santierul naval Galati in 1983, numar de santier 777.
A facut parte dintr-un lot de nave de acelasi tip construite pentru Norvegia si refuzate ulterior de norvegieni. Destinatia initiala a fost de nava de aprovizionare a platformelor petroliere din Marea Nordului.
Numele original al navei a fost MARENCO DELTA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava hidrografica MAMAIA 2 la Galati, 6.10.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Refuzata de norvegieni, nava a fost preluata de catre AFDJ Galati impreuna cu nava sora, MARENCO GAMMA .Au fost rebotezate MAMAIA 2, respectiv MAMAIA 1.
Din acelasi lot, o a treia nava, MARENCO BETA, fost preluata apoi de catre fostul PETROMAR Constanta, actualul GRUP SERVICII PETROLIERE Constanta, nava fiind rebotezata ZENIT.
Dupa preluarea de care AFDJ au fost folosite la aprovizionarea cu apa potabila a navelor maritime din rada porturilor Galati, Braila si Tulcea.
In general puteau fi vazute la Galati, fiind acostate langa nava POMPIER 3.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava hidrografica MAMAIA 2 pe Canalul Sulina, 18.05.2012 – foto: Paul Ionescu

Odata cu disparitia flotei maritime a Romaniei si scaderea traficului de nave maritime de pe Dunarea maritima, MAMAIA 1 a fost vanduta in 1998, in timp ce MAMAIA 2 a fost adaptata pt serviciul de semnalizare si balizare a senalului navigabil pe sectorul Galati -Tulcea ,Tulcea-Sulina, Tulcea-Sf.Gheorghe si Tulcea-Chilia Veche.
Pe la mijlocul anilor ’90 i se mareste suprastructura (accommodation for crew), i se inlatura biga si este dotata cu o macara cu actionare hidraulica de 25 t.
In 2009, nava a trecut printr-o reparatie capitala efectuata la Navrom Shipyard Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava hidrografica MAMAIA 2 pe Canalul Sulina, 18.05.2012 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale navei:
– IMO: 8942228
– MMSI: 264162049
– Call sign: YP2049
– Lungime: 36,8 m, latime: 10,2 m, pescaj: 2,75 m
– propulsat de doua motoare AB Volvo Penta – Goteborg, model TAMD120A, ce dezvolta 288 CP fiecare
– doua elice 4 pale, pas variabil in duza
– viteza maxima: 10 Nd
– bunker: 120 t
– echipata cu 2 diesel generatoare Volvo a cate 85 KW 400V 50 Hz CA fiecare si unul romanesc (UTB) a 35 KW 400V 50 Hz CA
– echipata cu o biga de 3 t SWL / inlocuita la jumatatea anilor ’90 cu o macara hidraulica de 25 t SWL