Colectie de carti postale cu nava de pasageri PRINCIPELE MIRCEA, datand din perioada interbelica
Nava de pasageri PRINCIPELE MIRCEA (1914-1953)
A fost lansata la apa la Santierele Navale “Fernic & Co” Galati (devenite ulterior Santierul Naval Galati) in 1913, fiind finalizata un an mai tarziu, in 1914, cand a fost livrata NFR (Navigatia Fluviala Romana).
Era o nava moderna pentru acele vremuri (in care se construiau preponderent nave propulsate cu ajutorul zbaturilor) fiind propulsata cu ajutorul elicilor.
A fost folosita pe relatia Galati-Braila pana la intrarea Romaniei in Primul Razboi Mondial. In august 1916 a fost transformata in nava de comandament a Flotei de Operatii pe Dunare, la Turtucaia.
Dupa incheierea Primului Razboi Mondial si-a reluat activitatea ca nava de pasageri, efectuand nu mai putin de 5 curse zilnice intre porturile Galati si Braila.
La izbucnirea celui de-al Doilea Razboi Mondial, PRINCIPELE MIRCEA devine nava spital, pe bratul Chilia.
Din pacate, sfarsitul razboiului avea sa aduca si pierderea acestei nave, care a fost confiscata, impreuna cu multe alte nave ale Romaniei, de catre “tovarasii” sovietici.
Numele i-a fost schimbat in NIKOLAI OSTROVSKY, fiind folosita ca nava de pasageri intre Mariupol si Rostov in perioada 1946-1953.
A fost dezmembrata in 1953.
Nava de pasageri NIKOLAI OSTROVSKY ( ex PRINCIPELE MIRCEA) in 1953, in curs de dezmembrare – foto: fleetphoto.ru /colectia Lemachko B.V.
Cate caracteristici ale navei:
– lungime: 65 m, latime: 9,10 m, pescaj: 1,80 m
– corp din otel, punte din lemn
– propulsia: doua masini cu abur cu tripla expansiune, a cate 350 CP fiecare
– viteza: 24 km/h
– bunker pacura: 45 t
– putea lua la bord pana la 500 de pasageri si 20 de tone de marfa
Ultimele Comentarii