Mineralierul BAIA DE ARAMA la Lisabona/Portugalia, 11.06.1996 – foto: Yvon Perchoc
Mineralierul BAIA DE ARAMA (1983-2006)
A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 444, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1983.
A navigat petru Navrom Constanta pana in iunie 1990 cand a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
A fost una dintre cele 16 nave pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu AS Klaveness Chartering Oslo, asociere care a facut subiectul celebrului “Dosar Flota”, incheiat cu un mare fas, tipic justitiei din Romania!
La data de 14.05.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Petroklav Inc Bahamas, prin asocierea Petromin cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
BAIA DE ARAMA a fost transferat in patrimoniul Petroklav la data de 12.03.1992.
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Liberia. Astfel, la data de 12.08.1992, BAIA DE ARAMA ajungea la Baia de Arama Inc Liberia. Desi a continuat sa navige sub acelasi nume, pavilionul avea sa fie schimbat cu cel liberian.
La data transferului, valoarea navei era estimata la 5,5 milioane USD.
A urmat apoi contractarea unui credit in valoare de 45 milioane USD (la care s-au mai adaugat ulterior 4 milioane USD) de la Christiania Bank Oslo. Scopul acestui credit era repararea si retehnologizarea navelor, precum si plata catre Santierul Naval Constanta pentru finalizarea constructiei mineralierului 22 Decembrie.
In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ajunsa dupa numai 5 ani, in 1997, in imposibilitate de achitare a ratelor catre banca, Petroklav a trecut la vanzarea navelor.
Astfel, mineralierul BAIA DE ARAMA a fost vandut la data de 20.04.1999 catre Hebei Ocean Shipping din China, pentru 2,65 milioane USD.
Numele i-a fost schimbat in HEBEI HOPE in cursul lunii aprilie 1999, pavilionul arborat fiind cel al St Vincent & Grenadines.
In iunie 2002 i-a fost schimbat pavilionul cu cel al Hong Kong.
A continuat sa navige pana in aprilie 2006, cand a fost vandut la fier vechi pentru 6,28 milioane USD. A ajuns la Chittagong/Bangladesh pe 27.04.2006, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul HEBEI HOPE ( ex BAIA DE ARAMA) la Terneuzen/Olanda, 1.09.2000 – foto: shipspotting.com / simonwp
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 254,10 m, latime: 32,21 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8123901
– Call sign: YQNO
– 64.897 tdw/ 39.537 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6RND90/160A, fabricat la “H. Cegielski”- Poznan, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 15.5 Nd
– bunker: 4.027 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 640 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 510 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii