Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MURES in portul Braila, prima jumatate a anilor ’80 – foto: colectia Valerica Butoi

Nava de pasageri MURES

A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1977, pentru Navrom Galati. A fost folosit pe relatiile Galati-Braila, Galati-Grindu, Galati-23 August (actual IC Bratianu), precum si pe relatiile din Delta Dunarii.
Am avut ocazia sa calatoresc cu el in anii ’80 si, dupa parerea mea, era poate cel mai bine intretinut pasager din aceasta clasa.
A continuat sa fie utilizat pana in 1998, cand, din motive pe care nu le cunosc, a fost dus in parcul rece de la Chiciu Mic. I-a fost alaturi alt pasager din aceeasi clasa, MOINESTI, care era scos din uz inca dinainte de 1989.
In 2003 a fost remorcat, impreuna cu MOINESTI, pana la Tulcea. Ambele au fost taiate in santierul din dreptul monumentului.
Nu am inteles nici pana astazi de ce a fost taiat. In 1998, cand a fost retras la Chiciu Mic, arata inca bine, mult mai bine decat alte pasagere din aceeasi clasa aflate la acea vreme in dotarea Navrom. Era si una dintre cele mai noi nave de pasageri ( doar MARAMURES era mai tanar cu 1 an).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri MURES pe canalul Sf. Gheorghe, 1981 – stop cadru din filmul “Destinatia Mahmudia” (1981)

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 45.20m, latime: 7.10m, pescaj: 1.50m
– propulsia era asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, MB836DB, a cate 420 CP fiecare, construite la uzinele 23 August, Bucuresti
– dotata cu doua diesel generatoare a cate 30KW, 220V, 50HZ CA
– nava era incadrata in categoria “pasager fluvial de 150 locuri”, insa putea lua la bord chiar si 300 de pasageri

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Navele de pasageri MURES si MUNTENIA in portul Galati, anii ’90 – foto: Slabu Mioara

Nave surori:
— MALNAS (transformat in restaurant la Galati in 2006)
— MOINESTI (scos din exploatare inainte de 1989, in asteptarea unor reparatii care nu s-au mai finalizat niciodata, fiind taiat in 2003 la Tulcea)
— MOGOSOAIA (scufundat Galati – 10.09.1989, taiat Chiciu Mic – 2004)
— MIRCESTI (modernizat in 2013, functional si in prezent pe relatiile din Delta Dunarii)
— MARAMURES ( functional si in prezent, alaturi de MIRCESTI, in Delta Dunarii)
— SIGHISOARA (taiat la Drobeta Tr Severin pe la inceputul anilor 2000)
— FELDIOARA (retras de catre Romnav Braila dupa 1990 in parcul rece de pe canalul Macin, taiat pe la sfarsitul anilor’90 – inceputul anilor 2000)
— STEAUA POLARA ( Nava scoala a Liceului de Marina Galati)