Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri FELDIOARA in portul Braila, anii ’80 – foto colectia Cristian Gregoretti

Nava de pasageri FELDIOARA

A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1976, pentru Navrom Braila (devenita ulterior Romnav Braila).
A fost folosita pe relatiile Braila – Galati (destul de rar, pentru ca aceasta relatie era deservita, in general, de navele din aceeasi clasa care apartineau Navrom Galati), Braila – Piatra/Frecatei, Braila – Hirsova si Braila – Oltina.
Dupa 1989 majoritatea curselor de pasageri cu plecare din portul Braila au fost anulate.
La inceputul anilor ’90, FELDIOARA a fost dusa in parcul rece de pe Canalul Macin, alaturandu-se zecilor de epave aflate acolo. Arata ca o nava neingrijita, nefolosita de ani buni, rugina punand stapanire pe ea.
Apoi, catre sfarsitul anilor ’90 – inceputul anilor 2000 a fost vanduta la fier vechi.

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 45.20m, latime: 7.10m, pescaj: 1.50m
– propulsia era asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, MB836DB, a cate 420 CP fiecare, construite la uzinele 23 August, Bucuresti
– dotata cu doua diesel generatoare a cate 30KW, 220V, 50HZ CA
– nava era incadrata in categoria “pasager fluvial de 150 locuri”, insa putea lua la bord chiar si 300 de pasageri

– nave surori:
— MALNAS (transformat in restaurant la Galati in 2006)
— MOINESTI (scos din exploatare inainte de 1989, in asteptarea unor reparatii care nu s-au mai finalizat niciodata, fiind taiat in 2003 la Tulcea)
— MOGOSOAIA (scufundat Galati – 10.09.1989, taiat Chiciu Mic – 2004)
— MIRCESTI (modernizat in 2013, functional si in prezent pe relatiile din Delta Dunarii)
— MARAMURES ( functional si in prezent, alaturi de MIRCESTI, in Delta Dunarii)
— SIGHISOARA (taiat la Drobeta Tr Severin pe la inceputul anilor 2000)
— MURES (retras in 1998 in parcul rece de la Chiciu Mic, taiat la Tulcea in 2003)
— STEAUA POLARA (Nava scoala a Liceului de Marina Galati)