Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava de pasageri BRANCOVEANU, probabil in anii ’30 – colectia www.marinarii.ro

Nava cu zbaturi 16 FEBRUARIE

A fost construita in 1891 la Danubius Hungarian Shipyard & Machine Works Co. Ltd., Budapest/Újpest.
Destinatia sa initiala a fost aceea de remorcher, iar numele original a fost VÁSÁRHELYI PÁL.
In 1895 ajunge in Romania, cumparat de catre NFR. Numele i-a fost schimbat in BRANCOVEANU, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
A continuat sa fie folosit ca remorcher.
In 1928 a fost transformat in nava de pasageri.
In 1948 i-a fost schimbat numele in 16 FEBRUARIE. La inceputul anilor ’50 a trecut printr-o reparatie capitala, suptastructura fiind modificata.
A continuat sa fie folosita ca nava de pasageri pe relatiile Galati-Braila si Galati-Tulcea-Sulina, pana la inceputul anilor ’70, cand au aparut pasagerele moderne din clasa MUNTENIA.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

16 FEBRUARIE la Sulina, 1958 – Istoria Deltei/ Marton Vremir

Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 57 m, latime: 6,90 m, pescaj: 1 m
– deplasament: 135 t
– propulsia: masina cu aburi inclinata cu dubla expansiune, ce dezvolta 400 CP
– putea lua la bord 200 de pasageri si 20 tone de marfa

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

16 FEBRUARIE la Galati, 17.07.1960 – carte postala circulata 1966

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

16 FEBRUARIE la Galati, anii ’60 – carte postala colectia Paul Ionescu