Nava LEBADA 1 in 1982 – stop cadru din filmul documentar realizat de studioul Sahia, “Constructie platforma de foraj marin ORIZONT (partea a II-a)”
Nava de aprovizionare a platformelor de foraj marin LEBADA 1
A fost construita la Santierul Naval Braila, numar de santier 1198, fiind livrata I.F.L.G.S. (Intreprinderea de Foraje si Lucrari Geologice Speciale) Constanta in cursul lunii iunie 1980.
Desi facea parte din aceeasi clasa cu navele de aprovizionare BOLDESTI si OCNITA, existau totusi niste diferente constructive: astfel, la LEBADA 1, barcile de salvare au fost mutate de la nivelul puntii de comanda (asa cum erau dispuse la primele 2 nave din serie), mai jos, in spatele cosurilor.
Din 1982 a trecut in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromar Constanta.
A participat in cursul anilor ’80, alaturi de navele surori BOLDESTI si OCNITA, la remorcajul si punerea pe pozitie a noilor platforme de foraj construite la Galati.
A fost folosita atat pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin cu combustibil, apa potabila , piese de schimb, materiale, cat si pentru transferul personalului care deservea platformele.
Nava LEBADA 1 in 1982 – stop cadru din filmul documentar realizat de studioul Sahia, “Constructie platforma de foraj marin ORIZONT (partea a II-a)”
In cursul anului 2003, SNP Petrom (Petromar Constanta era o subsidiara a acesteia) a hotarat externalizarea activitatii de aprovizionare a platformelor de foraj marin.
Totodata, aceasta hotarare a dus la decizia vanzarii navelor de aprovizionare BOLDESTI, OCNITA, respectiv LEBADA 1, care ramasesera fara “obiectul muncii” si erau considerate invechite si nerentabile.
Alaturi de ele urmau a mai fi scoase la vanzare si petrolierele BUSTENARI si BUCSANI.
S-au organizat mai multe runde de licitatie; astfel, in cursul lunii august 2005, nava LEBADA 1 fusese scoasa la licitatie pentru un pret de pornire de 212.000 USD (valoare estimata ca fier vechi). Nu au existat ofertanti la acest pret.
La licitatie organizata la data de 8.12.2005 de catre SC Navexim SA Galati, pretul de pornire pentru LEBADA 1 fusese redus la 142.000 USD. Nici atunci nu s-a arata nimeni interesat.
Licitatia s-a repetat, in data de 20.04.2006, pretul de pornire pentru vanzarea navelor ramanand acelasi ca in decembrie 2005. Pe lista de vanzare mai aparuse si nava de aprovizionare LEBADA 2.
Nu cunosc cui a fost vanduta nava LEBADA 1 si la ce pret.
Cert este ca a sfarsit, alaturi de navele surori, OCNITA si BOLDESTI, la Tomini Trading Constanta, in cursul anului 2006.
Nava LEBADA 1 in 1982 – stop cadru din filmul documentar realizat de studioul Sahia, “Constructie platforma de foraj marin ORIZONT (partea a II-a)”
Caracteristicile navei:
– lungime: 50,88 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 4 m
– deplasament maxim: 1.474 t
– IMO: 7906174
– Call sign: YQFC
– propulsia: 2 motoare licenta Sulzer, model 6LDSR-28K, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare RENK, licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– viteza maxima: 12 Nd
– bunker combustibil: 251 t
– 2 diesel-generatoare a cate 175 KW, 400 V, 50 Hz
Ultimele Comentarii