Remorcherul SULINA 2 la Sulina, 23.09.2021 – © Cristian Munteanu
Remorcherul maritim multifunctional SULINA 2
In cursul anului 2018 a fost elaborat un proiect, avand ca scop modernizarea flotei AFDJ, pe baza caruia urmau a fi construite 2 remorchere multifunctionale cu clasa de gheata avand zona de navigatie 3 – Cai navigabile interioare, precum si 2 remorchere multifunctionale cu clasa de gheata, avand zona de navigatie maritim costiera.
Finantarea urma sa fie asigurata din fonduri nerambursabile UE (85%) si de la bugetul de stat (15%), bugetul total al proiectului fiind stabilit la 152 milioane RON.
La data de 02.09.2019 s-a semnat contractul de furnizare nr. 106 cu Med Marine Turcia, al carui obiect il reprezenta constructia a 2 remorchere multifunctionale cu clasa de gheata, avand zona de navigatie maritim costiera, cu o durata de 16 luni, in valoare de 63.104.000 lei, exclusiv TVA.
Cele 2 remorchere au fost construite la Eregli Shipyard, Turcia. Au fost lansate la apa pe 10.12.2020, fiind finalizate in februarie 2021 (remorcherul SULINA 2), respectiv martie 2021 (remorcherul COVURLUI).
Ambele au ajuns in tara la inceputul lunii aprilie 2021, la inteval de cateva zile unul de celalalt.
Receptia finala a remorcherelor s-a realizat in portul Galati, la data de 6.04.2021 pentru SULINA 2, respectiv 16.04.2021 pentru COVURLUI.
Ulterior, in cursul anului 2021, remorcherul SULINA 2 a fost mutat la Sulina, in timp de COVURLUI a ramas la Galati.
Aceste doua remorchere activeaza pe Dunarea Maritima, de la Braila pana la Sulina. Pot participa la operatiuni de dezesuare, remorcaje, stingerea incendiilor, precum si la spargerea ghetii.
SULINA 2 la Galati, aspecte de pe nava – galerie foto: Nicu Viorel
Caracteristici remorcher:
– tip: 3055 ASD TUG | BARBAROS DESIGN | BTUG30m55tASD
– lungime: 30 m, latime: 10,5 m, pescaj maxim: 4,65 m
– IMO: 9898931
– MMSI: 264900430
– Call Sign: YQUC
– Gross tonage: 499 t
– clasa de gheata: 1A Super
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel Caterpillar, model 3512C, a cate 2.585 CP fiecare la 1.800 rpm
– motoarele principale antreneaza sistemul de propulsie prevazut cu thrustere azimutale tip Schottel SRP 460 FP, avand elice cu pas fix, amplasate in duze
– dotat cu 2 diesel generatoare Volvo-Penta, model D7A T, a cate 107 KVA, 400v , 50 Hz, CA
– bollard pull: 55 t
– remorcherul poate efectua remorcaj atat cu vinci, cat si cu carlig de remorca: dotat cu un vinci de remorca cu actionare hidraulica, model THR Marine, prevazut cu depanator de cablu si sistem de reglare automata a fortei, cu o capacitate de stocare de 600 m de cablu; comanda vinciului se poate face local sau din timonerie. Carligul de remorca, marca Data Hidrolic, este de tip disc si prevazut cu un sistem de declansare rapida, care poate fi actionat local sau din timonerie
– pentru stingerea incendiilor este prevazut cu o pompa model FFS, capacitate 1.200 mc/h, presiune lucru 13 bari, prevazuta cu mixer de spuma si localizata in compartimentul masini, pompa fiind conectata la 2 tunuri de incendiu, model FFS, amplasate pe puntea etalon, prevazute cu limitatoare de miscare si actionate din timonerie, cu capacitatea de 1.200 mc/h pentru apa, respectiv 300 mc/h pentru spuma
– dotat cu o macara Palfinger PK 18500 M
– echipaj: 6 membri
– info nava: Cristian Gregoretti, Eregli Shipyard, AFDJ Galati
Remorcherul SULINA 2 in probe, in Turcia, inaintea livrarii – Eregli Shipyard
Ultimele Comentarii