Impingatorul EUROEST 2 la Galati, 30.05.2012 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul EUROEST 2 / CINIC / LIBRA
A fost construit in 1953 la Schiffswerft Oberwinter GmbH, Germania, numar de santier 115, numele original fiind BREZOUARD.
Initial a fost construit ca remorcher, fiind inregistrat la Starsbourg, unde a si activat, sub pavilion francez, pana in a doua jumatate a anilor ’90.
A fost apoi vandut Veka BV din Olanda, numele fiindu-i schimbat in VEKA, apoi in JAKUB K, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel olandez.
In 2008 ajunge in Romania, fiind vandut Euroest Operation srl Constanta. Numele i-a fost schimbat in EUROEST 2, pavilioul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
A fost folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Personal, l-am vazut o singura data la Galati, in 2012, impingand un convoi format din fostele slepuri motoare DUNAREA 1 (ex JARISTEA 2) si DUNAREA 4 (ex JARISTEA 5).
La data de 4.01.2016 s-a scufundat partial, la Chiciu, dupa ce cateva compartimente de la pupa au fost inundate. A fost repus pe linia de plutire in data de 9.01.2016, fiind apoi reparat si acostat la Chiciu.
Odata cu falimentul Euroest Operation, bunurile acesteia au fost scoase la vanzare.
Impingatorul a fost vandut Veneto Banca SCPA Italia Montebelluna. Numele i-a fost schimbat in CINIC si a continuat sa fie folosit mai mult in portul Constanta.
In 2021 a fost vandut Libra Nav srl Constanta, numele fiindu-i schimbat in LIBRA.
La inceputul anului 2023 se afla in reparatii capitale/modernizare la Santierul Naval Orsova, filiala Agigea.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 23,60 m, latime: 5,63 m, pescaj maxim: 1,77 m
– ENI: 2323806
– MMSI: 264163334
– Call Sign: YP3334
– propulsia originala era asigurata de catre 2 motoare Deutz, model RT 4M 233, a cate 250 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, odata cu vanzare navei in Olanda, cu 2 motoare DAF, a cate 400 CP fiecare
Ultimele Comentarii