Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierele TIRGU FRUMOS,TIRGU OCNA si TIRGU BUJOR in Santierul Naval Galati, 1977 – colectia Biblioteca “V.A. Urechia” Galati

Mineralierul TIRGU OCNA (1977-1999)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 665, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii octombrie 1977.
A facut parte dintr-o serie de 8 astfel de mineraliere, avand drept cap de serie pe PIONIERUL, serie construita la Galati intre 1977 si 1979. La acest tip de nava s-a optat pentru corpul de nava folosit la o serie construita pentru India, tot la SN Galati, intre 1973-1975.
Castelul a fost putin modificat fata de navele indiene, iar cranicile eliminate.
TIRGU OCNA a fost transferat la Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU OCNA, anii ’80, colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata

Incepand cu 1993 a fost inchiriat initial Alexandros Dyron SA Constanta, apoi Ronav Group srl Constanta, impreuna cu alte 8 nave din patrimoniul Petromin.
Ce legatura exista intre Alexandros Dyron SA Constanta si Ronav Group srl Constanta e greu de spus; cert este ca, in Registrul Comertului, ambele figurau la aceeasi adresa: Str. Granicerului 8 C, Constanta.
In timp s-a derulat “scenariul clasic”, atat de cunoscut in randul acestor “companii private” de shipping: echipaje neplatite, datorii , etc, etc.
Pe 14.09.1997 Petromin a retras toate navele din contractul cu Ronav Group srl. Motivul principal era legat de neplata chiriei pentru cele 9 nave (valoarea chiriilor restante se ridica la peste 1 milion USD) si restantele la achitarea salariilor navigatorilor (in mai 1997, numai pentru TIRGU SECUIESC, restantele salariale se ridicau la 60.000 USD).
In urma Alexandros Dyron SA a ramas o “gaura” la Bancorex de 417.741 USD, iar in urma Ronav Group srl o alta “gaura” de 381.200 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi recuperati niciodata!

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU OCNA undeva in perioada 1990-1991, la Rouen – foto: www.shipspotting.com / Ingvar

Dupa revenirea la Petromin, mineralierul TIRGU OCNA nu a mai fost folosit, fiind retras la Constanta Sud-Agigea.
Incepand cu 26.05.1998 Petromin a organizat licitatii pentru vanzarea mai multor mineraliere. Pretul de pornire pentru TIRGU OCNA fusese fixat la 700.000 USD. Cum initial nu s-au aratat doritori, pretul a continuat sa scada la urmatoarele licitatii. A fost adjudecat de abia la inceputul anului 1999 de catre turcii de la Dortel Gemi Sokum A.S.
A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 2.04.1999, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU OCNA undeva in perioada 1993-1995, cand activa pentru Alexandros Dyron SA Constanta – foto: John Sins

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 145,20 m, latime: 21,01 m, pescaj: 10,14 m
– IMO: 7734686
– Call sign: YQGO
– 18.295 tdw/ 10.394 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 2.107 tone
– 3 diesel generatoare a cate 320 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii / 4 guri magazii
– nave surori: PIONIERUL, TIRGU FRUMOS, TIRGU SECUIESC, TIRGU BUJOR, TIRGU NEAMT, TIRGU LAPUS, TIRGU TROTUS

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul TIRGU OCNA in cimitirul de nave din Aliaga/Turcia, 4.04.1999 – www.wellancanal.ca / Selim San (aceasta pagina nu mai exista in prezent)



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .