Mineralierul RESITA – © John Sins
Mineralierul RESITA (1965-1994)
A fost construit la Hitachi Zosen Osaka / Japonia, numar de santier 4.091, fiind livrat Navrom Constanta in decembrie 1965.
A fost primul mineralier, dintr-o serie de 8, construite in Japonia, pentru Navrom.
L-am vazut de nenumarate ori in anii ’80 pe Dunare, la Galati, cand venea incarcat cu minereu de fier pentru combinat.
Sfarsitul anului 1989 il gaseste in reparatii, la Santierul Naval Mangalia. Avea sa ramana acolo pe intreaga durata a anului 1990.
Desi cea mai veche nava din serie, nu s-a regasit pe lista celor 24 de nave pe care Navrom le-a vandut la pret de fier vechi. Probabil ca doar faptul ca se afla in reparatii l-a salvat de la vanzare.
In 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii – Petromin Constanta, in urma procesului de reorganizare al Navrom Constanta.
A navigat pana in cursul anului 1993, cand a fost adus la remorca de la Istanbul, dupa ce toate cele 3 generatoare SKL schimbate in 1990 au cedat ( multumim pt info domnului Marian Margean). A ramas nefolosit, la Agigea, pana in cursul anului 1994, cand s-a hotarat vanzarea sa la fier vechi, impreuna cu alte mineraliere care apartinusera Petromin.
A ajuns remorcat la Aliaga/Turcia pe 21.12.1994, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 181,10 m, latime: 24,86 m, pescaj: 9,80 m
– IMO: 6525612
– Call sign: YQBM
– 25.817 tdw/ 16.633 Gt
– propulsia: un motor Burmeister & Wain, model 774-VT2BF-160, fabricat la Hitachi Zosen Osaka, ce dezvolta 11.500 CP
– viteza maxima: 16.20 Nd
– bunker: 2.200 tone
– 3 diesel generatoare a cate 240 KW, 380V 50 HZ CA
– nr. magazii: 3 / nr. guri magazii: 6
– nave surori: DUNAREA, HUNEDOARA, LUPENI, CARPATI, BUCEGI, OLTUL, MARAMURES
Ultimele Comentarii