Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DOBROGEA, martie 1974 in rada la Singapore – www.shipspotting.com / Malcolm Cranfield

Cargoul DOBROGEA (1961-1990)

A fost construit la Brodogradiliste 3 Maj, Rijeka, fosta Yugoslavie, numar de santier 441, fiind livrat Navrom Constanta in iulie 1961.
Majoritatea voiajelor le-a efectuat catre porturile Asiei de sud-est.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1988, fiind apoi retras la Galati, unde a fost ancorat in apropiere de cotul Pisicii.
In cursul anului 1989, la bordul cargoului au aparut infiltratii pe la linia axiala, o echipa de la Santierul Naval Galati, avandu-l in componenta si pe regretatul nostru coleg, Paul Ionescu, fiind trimisa pe nava pentru a remedia problema.
Din povestirile lui Paul am aflat ca nava avea inca motorina in tancuri, si asa a si plecat, remorcata, catre cimitirul de nave din Aliaga.
In februarie 1990, Navrom a hotarat vanzarea a 24 de nave care nu mai corespundeau din punct de vedere tehnic; la 30.03.1990 a fost semnata o conventie cu ICE CONTRANSIMEX din Bucuresti, care urma sa se ocupe de vanzarea navelor, recomandarea fiind ca 11 dintre ele sa fie vandute in bloc la fier vechi.
Printre cele 11 nave (care ulterior au devenit 13) s-a regasit si cargoul DOBROGEA.
Castigatorul licitatiei organizate in 12.04.1990 a fost desemnat OG Gemi Sokum SA din Aliaga/Turcia. Pretul oferit pentru tona de fier vechi a fost cuprins intre 90-108 USD.
Cele 13 nave au fost vandute turcilor pentru aproximativ 2,7 milioane USD.
Cargoul DOBROGEA a fost remorcat de la Galati cu destinatia Aliaga, unde a ajuns pe 21.08.1990, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DOBROGEA, anii ’80, in rada la Singapore – www.shipspotting.com / jennifer

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 152,34 m, latime: 18,80 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 5091200
– Call sign: YQSN
– 12.832 tdw/ 9.105 Gt
– propulsat de un motor Sulzer, model 8-SD-72, fabricat la Winterthur/Elvetia, ce dezvolta 5.600 CP.
– buker combustibil: 1.500 t
– viteza maxima: 15 Nd
– echipat cu 3 diesel generatoare 5 BAH 22 Sulzer
– 5 magazii, 12 bigi a cate 5t SWL
– nava sora: BUCURESTI



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors