Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul MEREA (ex BORSA), Canada Dock / Liverpool, 4.04.2001 – foto: J. Edgar

Mineralierul BORSA (1984-2013)

A fost construit la Santierul Naval 2 Mai – Mangalia, numar de santier 900/97, fiind livrat Navrom Constanta in martie 1984.
In prima jumatate a anului 1989, mineralierul BORSA a fost adus pentru reparatii la santierul naval 2 Mai-Mangalia. In timp ce se afla in doc, un puternic incendiu a izbuctit in santina mineralierului.
Incendiul a fost stins dupa mai multe ore, evitandu-se propagarea sa catre castelul navei.
In iunie 1990 a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Petromin Constanta.
Incepand cu luna martie 1993 a fost inchiriat (contract de bare-boat) grecilor de la Cardiff Marine, impreuna cu nava sora BUHUSI.
Mineralierul a fost transferat pe o companie detinatoare de unica nava – Demouth SA. Numele i-a fost schimbat in SPIGA, pavilionul arborat fiind cel maltez.
In 1999, dupa expirarea contractului de inchiriere, Petromin a hotarat vanzarea mineralierului. Acesta a fost vandut Ludimar Navigation din Cipru, pentru 1,5 milioane USD.
Numele i-a fost schimbat in MEREA, pavilionul arborat fiind cel cipriot. Operarea sa a revenit Bulcom Ltd din Bulgaria.
In august 2001 a fost vandut in China. Numele i-a fost schimbat in CHANG HANG SHANG HAI, pavilionul arborat fiind initial cel cambodgian, pentru ca, din 2003, sa arboreze pavilionul Chinei.
A navigat pana in iulie 2013 cand a fost vandut la fier vechi. A fost dezmembrat in China.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul CHANG HANG SHANG HAI (ex BORSA), Tsingtao/China, 24.07.2009 – foto: www.shipspotting.com / Marcel Grutzner

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 220 m, latime: 32,19 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8127672
– Call sign: YQNS
– 54.158 tdw/ 32.100 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K6SZ90/160A, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 3.688 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 800 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 630 KW, 400V 50 HZ CA
– nr. magazii: 7; nr. guri magazii: 10
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .