Hidrobuzul COTNARI la Crisan, 2008 – foto: Paul Ionescu
Hidrobuzul COTNARI
A fost construit in 1959 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati, numele cu care a iesit din santier fiind VASILE ROAITA.
La scurt timp i-a fost schimbat numele in COTNARI.
In prima jumatate a anilor ’80 a fost folosit pe relatia Galati port – comuna 23 August (actuala IC Bratianu).
Apoi, din anii ’90 a fost relocat la Crisan, in Delta Dunarii, fiind folosit pe relatiile Crisan – Mila 23 si Crisan – Caraorman.
A fost scos din serviciu in cursul anului 2012, fiind retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
Hidrobuzul COTNARI in parcul rece de la Chiciu Mic, 13.09.2012 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 23,40 m, latime: 4,40 m, pescaj maxim: 1,35 m
– deplasament: 49 t
– ENI: 46000185
– propulsia era asigurata de 2 motoare de provenienta sovietica, model 3D6, a cate 150 CP fiecare
– capacitate maxima: 64 pasageri
– info: Cristian Gregoretti, Paul Ionescu
Hidrobuzul COTNARI in parcul rece de la Chiciu Mic, 27.11.2012 – fotografii: Cristian Munteanu
Hidrobuzul COTNARI in parcul rece de la Chiciu Mic, 24.08.2013 – foto: Cristian Gregoretti
Ultimele Comentarii