Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ALBA, 13.10.1992, English Bay, Vancouver – foto: www.wellandcannal.ca/ Jeff Cameron

Cargoul ALBA (1977-2011)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 673, fiind finalizat in cursul anului 1977. Era destinat exportului, pentru o companie din RD Germania, numele sub care a fost construit fiind LUDMILA C.
In 1977, in timpul constructiei, un incendiu a izbucnit in postul central al compartimentului masini. Desi s-au facut apoi reparatiile necesare, compania din RDG a renuntat la comanda.
In cursul anului 1978 numele cargoului a fost schimbat in ALBA, acesta fiind livrat ICE Navlomar.
Spre deosebire de restul navelor din aceasta serie, avea in locul cranicului nr. 3 doua coloane care sustineau o biga de mare tonaj plus alte 4 bigi. De asemenea, cranicile (3 la numar) erau de provenienta occidentala si mai puternice decat la restul navelor din serie (acestea fusesera cerintele armatorului german care ar fi urmat sa preia nava).
Ca si restul navelor din flota Navlomar, avea corpul vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul in rosu.
Dupa 1990, in urma reorganizarii ICE navlomar, cargoul ALBA ajunge in proprietatea SC Alba Shipping srl Bucuresti.
A urmat apoi “scenariul clasic”: imprumut luat de la Bancorex (garantat cu ipotecarea cargourilor avute in proprietate), chipurile pentru retehnologizarea navelor, pentru ca, la scurt timp, prin 1995-1996, sa se ajunga la imposibilitatea returnarii sumelor imprumutate.
In perioada 1995-1997, cargoul ALBA a fost inchiriat (contract de bare-boat) Navlomar. Spre finalul perioadei de inchiriere au inceput sa apara intarzierele cu lunile la plata salariilor echipajului.
La sfarsitul anului 1999 cele doua cargouri aflate in proprietatea Alba Shipping (ALBA si FIENI) au fost scoase la licitatie in incercarea AVAB de a mai recupera din datoriile facute de Alba Shipping la Bancorex.
Chiar si dupa vanzarea celor doua cargouri, in urma Alba Shipping a ramas o datorie de 3,3 milioane USD care nu a mai fost recuperata nici pana astazi ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf )…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul AURA (ex ALBA) tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven

Cargoul ALBA a fost cumparat de catre Pacific Palisade Navigation. In martie 2000 numele i-a fost schimbat in AURA, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent&Grenadines. Operatorul navei a fost SoCoMar, care mai avea in operare si alte foste cargouri romanesti din aceeasi clasa ( HUSI, SATU MARE, CIMPIA TURZII, HAGIENI, VILCEA, LUGOJ).
Corpul a fost revopsit intr-o nuanta mai deschisa de rosu, suprastructura a ramas alba, iar cosul a fost revopsit in galben, avand imprimat pe el simbolul Yin-Yang.
Odata cu schimbarea numelui, i-au fost inlaturate acele doua coloane, precum si bigile aferente.
Din ianuarie 2001 a revenit sub pavilion romanesc la Cosena srl Constanta, numele ramanand acelasi – AURA.
A continuat sa navigheze pentru Cosena pana in septembrie 2006, cand a fost vandut Uni-Marine Management din Liban (care avea sa cumpere si cargoul ARIS (ex SATU MARE) tot de la Cosena).
Numele i-a fost schimbat in KRISTI H, pavilionul arborat fiind cel panamez.
In noiembrie 2007 i-a fost schimbat numele in NADIA, pavilionul arborat fiind cel al Sierra Leone. A ramas in continuare la aceeasi companie libaneza.
A mai navigat pana in aprilie 2011, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj pana la Mumbai/India, unde a ajuns pe 19.04.2011. A fost ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul AURA (ex ALBA) 7.07.2004 – foto: Hans Rosenkranz

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,77 m, latime: 17,71 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7633703
– Call sign: YQWL
– 8.900 tdw/ 6.050 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 614 tone
– 4 magazii, 3 cranice a cate 10t SWL fiecare / o biga de 50t SWL / 4 bigi a cate 10t SWL fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul NADIA (ex ALBA) in cimitirul de nave din Mumbai, aprilie 2011- foto: Yanick Noiseux