Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OITUZ in constructie la Santierul Naval Galati – foto: www.comunismulinromania.ro

Cargoul OITUZ (1979-1999)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 691, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii decembrie 1979.
OITUZ a fost prima nava dintr-o serie de 9 astfel de cargouri.
Aceasta serie de cargouri a folosit proiectul vrachierelor din seria PIONIERUL, caruia i-au fost adaugate bigile. O alta diferenta fata de seria PIONIERUL a reprezentat-o propulsia: daca la seria PIONIERUL aceasta a fost de provenienta poloneza, varianta cargou a fost echipata cu motoare fabricate la ICM Resita.
Mai trebuie mentionat si faptul ca seria PIONIERUL a folosit, de fapt, corpul unor cargouri construite pentru India in prima parte a anilor ’70, cabinele fiind putin modificate.
OITUZ a ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care a avut loc reorganizarea Navrom.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OITUZ – foto: Nigel Jones

Pe la jumatatea anilor ’90 a fost inchiriat unei “companii private” de shipping, nu cunosc numele acesteia, insa cu siguranta a fost inchiriat, pentru ca pe cosuri aparuse inscriptia noului operator – literele CN.
Din 1996 a revenit la Navrom constanta.
Pe data de 10.07.1997, in timp ce se afla in voiaj catre Croatia, a suferit o avarie la linia axiala, aceasta rupandu-se, nava ramanand fara propulsie la aproximativ 5 Mm de Frontera/Mexic.
Navrom nu dispunea de fondurile necesare pentru a trimite cargoul la reparatii, asa ca acesta a ramas imobilizat acolo. A urmat arestarea acestuia pentru litigii legate de marfa care ar fi trebui sa ajunga in Croatia.
In decembrie 1997 cargoul era inca ancorat la 5 Mm de Frontera.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OITUZ la Amsterdam, 12.05.1996 – fotografii: www.shipspotting.com / har

Abia in iunie 1998 acesta a fost adus la o dana din Coatzacoalcos / Mexic, ramanand in continuare arestat.
In tot acel an in care a stat la ancora, echipajul a fost nevoit sa traiasca in conditii mizere, la limita subzistentei. Exista si o scurta inregistrare video, cu declaratii luate la bordul navei arestate de catre reporteri din Mexic, inregistrare pe care o puteti vedea in cadrul acestei pagini.
Navrom a incercat in repetate randuri sa vanda nava la licitatie, insa fara succes.
Cargoul OITUZ a fost in cele din urma executat silit de catre autoritatile mexicane in 1999. A fost adjudecat de catre o companie locala, fiind dezmembrat la Coatzacoalcos, in aprilie 1999.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OITUZ in proces de dezmembrare la Coatzacoalcos / Mexic – foto: www.shipspotting.com / Darian Sclaunich

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 145,10 m, latime: 21 m, pescaj: 9,20 m
– IMO: 7806910
– Call sign: YQIE
– 15.000 tdw/ 10.671 Gt
– propulsia: un motor 8L52/55A, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.000 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 1.557 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 500 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 630 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 334 de containere
– nave surori: MARASTI, MARASESTI, DRAGOMIRESTI, RIURENI, ROMAN, GROZAVESTI, AVRAMESTI, POSADA, IRENES DIAMOND (export)

Scurt reportaj realizat la bordul cargoului OITUZ, arestat la 5 Mm de Frontera / Mexic – sursa: youtube.com / AP Archive



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .