Remorcherul LUDUS la Galati, iulie 2005 – foto: Cristian Gregoretti
Remorcherul LUDUS (1966-2023)
A fost construit in 1966 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Giurgiu.
Din 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
A fost vandut S.C. Danubtrans srl Smardan in cea de-a doua jumatate a anilor ’90.
I-a fost adaugat un pinten pt impingerea barjelor si a fost vopsit in culorile specifice Danubtrans: corpul albastru, suprastructura alba.
A continuat sa fie folosit, mai mult pe Dunarea de Jos.
A navigat pana in 2008, cand, datorita unor probleme mecanice a fost retras in parcul rece al Danubtrans, de la Smardan.
Nu a mai fost reparat niciodata, ramanad in parcul rece pana la inceputul lunii martie 2023, cand a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Agigea la data de 11.03.2023, in componenta unui convoi de barje propulsat de catre impingatorul COMANDOR 1.
Pe 12.03.2023 a fost scos pe rampa de la Tomini Trading, urmand a fi dezmembrat.
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 151 t
– Lungime: 33,36 m, latime: 6 m, pescaj: 1.5 m
– Propulsia era asigurata de catre un motor SKL 6NVD 48 ce dezvolta 500 CP; lansarea acestuia si inversarea sensului de rotire se facea local, in sala masinilor, cu aer comprimat.
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov, a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA
– Pe motorul principal erau articulate un compresor de aer si o pompa de servicii generale.
– bunker motorina: 27 t
– informatii nava: Jan Husca, Paul Ionescu, Cristian Gregoretti, Cutov Valentin
Remorcherul LUDUS, in rada la Agigea, asteptandu-si sfarsitul, 11-12.03.2023 – galerie foto: Cutov Valentin
– pagina actualizata 16.03.2023 – Cristian Gregoretti: introdus istoricul complet al navei si fotografiile de la Agigea
Ultimele Comentarii