GHEORGHIENI 1 a fost construit in 1980 la Jiangnan Shipyard, Shanghai/ China, pentru GSLH/ACH Galati.

Era propulsat de un motor tip SKODA , 980 CP.

In anii ’80 era una dintre cele mai bine intretinute nave din dotarea ACH Galati.

Dupa restructurarea ACH Galati a ramas in proprietatea nou infiintatei companii, Hidrotehnica Galati.

Potrivit informatiei primite de la dl.Laurentiu Obogeanu, fost comandat pe Gheorgieni 1, acesta a fost inchiriat in perioada 1996-1997 la Transcanal Constanta.

In 1997 a fost adus la Galati, in bazinul Hidrotehnica Galati, ajungand in timp o epava de pe care s-a furat tot ceea ce era important. In octombrie 2005 a fost mutat in portul Galati, la pontonul APDM, langa Rovinari 16.

Una dintre ultimele fotografii ale sale, la intrarea in bazinul Santierului Naval Galati, martie 2007.

Ulterior, in cursul lunii iunie 2007, l-am revazut pentru ultima data in portul Docuri.

Parea ca intrase in reparatii capitale: geamurile din comanda fusesera scoase , in locul lor fiind pusa o folie de polietilena, bordul navei incepuse sa fie grunduit.

In acte, noul proprietar aparea Syncron srl Galati, numele ( tot doar in acte) fiind schimbat in ALCOR. In realitate, la bordul navei nu a aparut niciodata acest nou nume.

In 2006 remorcherul a fost mutat in bazinul SN Galati, apoi in portul Docuri, dupa care a disparut definitiv.

Exista unele informatii care afirma ca nava a sfarsit taiata in SN Galati, precum si alte informatii care afirma ca nava a fost taiata pe malul drept al Dunarii la Mm 37.

Cert e ca a fost taiata undeva in a doua jumatate a lui 2007 sau inceputul lui 2008.

Nava sora, Gheorghieni 2 este in continuare functionala.

informatii nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti

Pagina actualizată 28 iulie 2020 – Cristian Munteanu