Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 5 la Galati, 29.05.2009 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 5

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1980, pentru Navrom Galati.
A fost folosit ca impingator de manevra in zona Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, ajunge in patrimoniul subsidiarei Navrom PortService Galati (NPS).

Impingatorul ROVINARI 5 la Galati, 29.08.2013 – galerie foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 5 la iesirea din portul Docuri, Galati, 21.09.2013 – © Paul Ionescu

In 2005 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati, fiindu-i inlocuite motoarele, inversoarele, echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele.
A fost vopsit in culorile specifice NPS: corpul in albastru deschis, suprastructura in alb.
In cursul anului 2013 a trecut printr-o noua reparatie capitala/modernizare la Navrom Shipyard Galati, ocazie cu care a fost remotorizat (noile motoare sunt Volvo-Penta – multumim pentru informatie d-lui Manolache Dumitrel).
Este folosit cel mai mult in portul Constanta, ca impingator de manevra.
In prezent (mai 2022) se afla la Tehnonav Braila, nu stiu daca pentru o noua modernizare sau doar ceva reparatii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 5 la Constanta, iulie 2015 – © Jan Husca

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,7 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000361
– MMSI: 264162218
– Call Sign: YP2218
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea actioneaza 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, prin intermediul a doua reductoare-inversoare;
– cele 2 motoare au fost inlocuite in 2005 cu doua motoare noi, Deutz BF6M1015MC, a cate 370 CP fiecare
– cele doua reductoare-inversoare au fost inlocuite in 2005 cu unele noi, ZF W350
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite in 2005
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 5 la Constanta, 26.02.2016 – © Jan Husca

Contributors