Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava EGRETA in Delta Dunarii – carte postala, 1980

Nava de pasageri EGRETA

A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1967, pentru Navrom Galati.
A facut parte dintr-o serie de 4 astfel de mici nave de pasageri, destinatia initiala fiind pentru agrement in Delta Dunarii.
Au activat in Delta Dunarii pana la inceputul anilor ’80, fiind apoi mutate in diverse locatii.
EGRETA avea sa ajunga la Galati, in prima jumatate a anilor ’80. Aici a fost folosita pentru transportul pasagerilor pe relatia Galati- 23 August (Zaclau), actual I.C. Bratianu din judetul Tulcea.
Alternativ, pe aceeasi relatie era folosit hidrobuzul COTNARI.
Personal, am calatorit cu EGRETA pe aceasta relatie, de cateva ori, prin 1984-1985. Imi amintesc ca avea scaunele acoperite cu niste huse inflorate, colorate cam strident.
Dupa 1985 a fost folosita destul de rar, fiind acostata mai mereu, ceva mai in amonte de nava POMPIER 3.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nava EGRETA la Ziua Marinei, 15.08.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Dupa 1990 a fost acostata langa nava LEBADA, pentru ca, undeva pe la jumatatea anilor ’90, ambele nave sa fie transferate in patrimoniul Univeritatii “Dunarea de Jos” din Galati.
Chiar si dupa acest transfer, iesirile navei EGRETA au fost rare. Am vazut-o de multe ori la defilarile de Ziua Marinei.
La exterior, singura modificare vizibila este cea a geamurilor: vechile geamuri au fost schimbate cu termopane, cred ca undeva catre sfarsitul anilor ’90.
Sunt insa ani buni de cand nu s-a mai miscat de la acel ponton al Univeritatii. Am inteles ca motorul principal e defect si ca ar cam trebui inlocuit, dar nu sunt fonduri pentru asa ceva….

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cele doua nave ale Universitatii “Dunarea de Jos” din Galati – EGRETA si COLEGIU ( ex LEBADA, ex MIORITA)

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 23.40 m, latime: 4.40 m, pescaj maxim: 1.05 m
– deplasament: 56 t
– propulsia este asigurata de un motor 3D6 de provenienta sovietica, ce dezvolta 150 CP
– dotata cu doua diesel generatoare a cate 4,5 KW, 380 V, 50 HZ CA
– capacitate maxima declarata initial: 70 pasageri; in prezent (2022), conform cu ceea ce este inscris pe cabina de comanda, capacitatea maxima este de 40 pasageri.
– nave surori: MIORITA (ex LEBADA), PELICAN, SUCIDAVA (ex CORMORAN)