Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MONDIAL (ex ROVINARI 4) la Galati, 8.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 4 / MONDIAL

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1980, pentru Navrom, fiind folosit la manevrele portuare din zona Galati-Braila.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, din 1991, a ajuns in patrimoniul Romnav Braila.
A fost folosit in continuare pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In cursul anului 2007 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Braila, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, a cate 400 CP fiecare, reconstruita suprastructura in totalitate, inlocuite echipamentele de navigatie; numele i-a fost schimbat in MONDIAL.
Comanda a fost schimbata in totalitate cu una noua, amplasata mai inspre prova, existand posibilitatea coborarii acesteia pana la nivelul puntii principale.
Exact dupa acelasi proiect a fost modificata si nava sora – COMPACT (ex ROVINARI 11).
Este folosit si in prezent pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul MONDIAL (ex ROVINARI 4) la Galati, 11.08.2014 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,7 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000557
– MMSI: 264162721
– Call Sign: YP2721
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea actioneaza 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, prin intermediul a doua reductoare-inversoare;
– cele 2 motoare au fost inlocuite in 2007 cu doua motoare noi, probabil Volvo-Penta, a cate 400 CP fiecare
– cele doua reductoare-inversoare au fost inlocuite in 2007 cu unele noi
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite in 2007
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Contributors