Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CISNADIE la Constanta, 17.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Remorcherul maritim CISNADIE (1974-2008)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1100, fiind livrat I.E.P Constanta, sectia Cai Navigabile in cursul lunii august 1974.
Din 1992 a fost transferat la GPMF (Grup Pilotaj Maritim si Fluvial) Constanta, pentru ca, mai apoi, din 1998, sa ajunga in patrimoniul Coremar Constanta.
A continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta, Mangalia si Midia, pana in prima jumatate a anilor 2000.
L-am revazut in ianuarie 2006, retras la dana tehnica, alaturi de alte remorchere ale Coremar: arata ca o veritabila epava, care nu se mai miscase de multa vreme de acolo, corpul fiind mancat de rugina.
A mai stat acolo pana la inceputul anului 2008, cand a fost dus la taiere, in dana 88, ce apartine Tomini Trading Constanta.
In februarie 2008 s-a scufundat chiar acolo, in dana 88, fiind apoi ranfluat si dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul CISNADIE la Constanta, 17.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici nava:
– Lungime 29,25 m, latime 8,31 m, pescaj 3,29 m.
– 305 tdw / 194 Gt
– IMO: 7647120
– propulsia era asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functionau la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia era de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 39 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, BRAN, MEDIAS, GRINDU, ADAMCLISI, CIMPENI, VADENI, SMIRDAN, LAINICI, CAREI

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca