Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul BOTOSANI la Viena, august 1995 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / danubenews (foto P. Wagner)

Remorcherul BOTOSANI / Impingatorul BONNARD (1960-2014)

A fost construit in 1960 la Santierul Naval Oltenita, numele original fiind STEFAN GHEORGHIU.
Dupa 1965 numele i-a fost schimbat in BOTOSANI.
A apartinut Giurgiu Nav, fiind folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anilor ’90.
In 2002 a fost vandut firmei SC Bonnard Shipping srl Calarasi. A fost transformat in impingator, iar numele i-a fost schimbat in BONNARD.
In data de 26.11.2007, pe timpul noptii, in timp ce naviga cu un convoi de barje de la Turcoaia, la iesirea de pe Canalul Macin a efectuat un viraj mult prea larg pentru a se inscrie catre amonte, si a intrat in coliziune cu bacul TALISOARA 2, care era acostat la ponton, pe malul brailean.
Lovitura a fost serioasa, producand o spartura in prova babord a bacului TALISOARA 2; apa patrunsa prin acea spartura a dus la inclinarea rapida a bacului in bordul babord.
Acesta a fost remorcat ulterior, chiar de catre impingatorul BONNARD, pana in Santierul Naval Braila, pentru a intra in reparatii.
2008 a fost ultimul an in care l-am mai vazut navigand. In 2013 firma care il detinea a fost lichidata.
A sfarsit dezmembrat la Santierul Naval Braila, in cursul anului 2014.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

BONNARD (ex BOTOSANI) la Galati, 8.03.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– propulsia era asigurata de 2 motoare SKL-6NVD-48 a cate 500 CP fiecare
– lungime: 48 m, latime: 7,20 m, pescaj maxim: 1,60 m
– deplasament maxim: 356 t