Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul REGEL la Galati, in componenta unui convoi de barje ucrainean, cu destinatia Izmail, 12.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul REGEL

Constructia acestui impingator incepuse la Santierul Naval Oltenita in 1989. Ca si alte impingatoare de acest tip, era destinat Companiei de Navigatie Fluviala Navrom.
Insa Navrom avea sa preia un ultim impingator de acest tip in 1992 (ISACCEA 17). Celelalte impingatoare de acest tip, aflate in diverse stadii de constructii la Oltenita, au ramas pe stoc, in cadrul santierului.
Constructia sa a fost finalizata in 1996, la Oltenita, impingatorul fiind cumparat de catre Ego Impex ltd Calarasi, care mai cumparase si alte impingatoare ramase pe stoc (VULTUR 1, VULTUR 2, ISACCEA 4). Numele pe care l-a primit la iesirea din santier a fost REGEL.
Era inregistrat la Calarasi, iar cele doua cosuri erau vopsite in rosu-galben-albastru.
A fost ultimul impingator de acest tip construit in Romania.
A fost folosit mai mult pe Dunarea superioara, in Ungaria, Slovacia si Austria.
Din 2007 a fost retras la Ujpest/Budapesta. Apoi a fost scos la vanzare, pretul cerut fiind de 190.000 Euro. In anunt se preciza ca unul dintre motoare era defect.
A fost cumparat in prima parte a anului 2010 de catre rusii de la Kontur SPB Sankt Petersburg.
In iulie 2010 a fost adus din Ungaria in componenta unui convoi de barje ucrainean, propulsat de catre impingatorul SOFIA. Dupa o scurta oprire la Galati, in rada portului Mineralier, convoiul si-a continuat drumul catre Izmail/Ucraina.
A fost, apoi, tractat pe mare, pana la Sevastopol, impreuna cu alt fost impingator romanesc, RHINUL, cumparat de catre aceeasi companie. Aici au fost modificate: balustradele metalice au fost taiate si inlocuite cu brauri metalice, ca la remorcherele maritime, geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale au fost inlocuite cu unele mult mai mici, iar in spatele cabinei de comanda a fost amplasat un catarg mare, rabatabil.
Apoi, ambele impingatoare au fost duse la Sankt Petersburg. Aici li s-au modificat pintenii din prova, pentru a permite cuplarea la niste barje-tanc petrolier si au fost continuate reparatiile.
La finalizarea acestora, in august 2012, numele impingatorului a fost schimbat in EUROSTAR 4, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel rusesc.
Impingatorul este folosit si in prezent pe Volga si Don, fiind inregistrat la Sankt Petersburg.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EUROSTAR 4 (ex REGEL) pe Neva, 2.07.2022 – foto: fleetphoto.ru / Galina Pymenova

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia asigurata de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati